نظافت شهرهای کربلا و نجف به صورت مستمر

دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 11:41
 نظافت شهرهای کربلا و نجف به صورت مستمر
بازگشت نیروهای اعزامی 5 آذرماه پس از پاکسازی کامل

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: این سازمان با هدف ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی (ع) با پیش بینی اسکان کارگران در شهرهای مزبور و پست بندی آنان جهت نظافت در قبل، بعد و حین مراسم فعالیت می کند.
حسین جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه در حوزه نظافت و رفت و روب با هماهنگی‌های صورت گرفته در مناطق 22 گانه تمهیدات لازم برای اعزام نیروها در سه شیفت کاری به شهرهای مقدس کربلا و نجف صورت پذیرفته است، اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران گرامی، نیروی انسانی اعزامی تا پایان مراسم و پاکسازی کامل شهرهای مزبور تا 5 آذرماه فعالیت می‌کنند.
وی در خصوص اینکه پیش از اعزام نیروی انسانی، مسئولین شهرداری تهران جلساتی را با همکاران خدمات شهری در کشور عراق برگزار کردند، تصریح کرد: این جلسات در جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان نیروهای انسانی و استقرار تجهیزات و ادوات در یک نقطه در نجف اشرف (صحن حضرت زهرا(س) و دو نقطه در کربلای معلی (پارک متنزه الحسین (ع) و حسینیه باب البغداد) برگزار شد که پهنه بندی و پست بندی کارگران و نیروهای اجرایی همانند سال گذشته انجام شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با تأکید بر اینکه جمع آوری پسماند و ضایعات حجیم به ویژه در اطراف موکب ها، شستشوی جداول و رنگ آمیزی المان های شهری از جمله فعالیت‌های ویژه است، گفت: پیش از برگزاری مراسم پرشکوه اربعین حسینی توسط نیروهای خدمات شهری در شهرهای کربلا و نجف این موضوعات صورت پذیرفته است.
جعفری تصریح کرد: در مرحله بعد با اعزام هزار و 500 نفر نیروی خادم الحسین (ع) و هماهنگی با مسئولین شهرداری کربلا، 7 پهنه از شهر مزبور را تحویل و با شیفت بندی نیروها در سه شیفت اقدامات نظافتی انجام شده است.
وی به ارسال ادوات و لوازم مورد نیاز برای نظافت، رفت و روب و پاکیزه سازی شهرهای نجف و کربلا اشاره کرد و گفت: مخزن، کیسه پسماند زیست تخریب پذیر، فرغون، لباس کار، ساک دستی، کلاه، دستکش، بیل و جارو فراشی و... به این دو شهر ارسال شده است. همچنین ادوات و ملزومات سنگین مورد نیاز نیز به دلیل دشواری حمل و نقل، از کشور مذکور تهیه شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در پایان ضمن اشاره به برخی از نقاط تعیین شده برای پاکسازی، نظافت و رفت و روب دو شهر کربلا و نجف قبل، حین و بعد از مراسم اربعین حسینی(ع) اذعان کرد: همچنین پاکسازی شارع امام خمینی(ره) از خاک و نخاله و جمع آوری تمامی نخاله های رفیوژ هر دو طرف خیابان به طول 14 کیلومتر، پاکسازی کمربندی و محله حولی از خاک و نخاله های دپو شده به طول 12 کیلومتر، پاکسازی جاده نجف تا کربلا، تسطیح برخی نقاط در دو طرف رفیوژ وسط، نظافت اطراف حرم امیرالمومنین علی(ع) به شعاع 2 کیلومتر و شارع نجف و کربلا به طول 7 کیلومتر از دیگر تمهیدات است.