اختصاص 10 میلیارد ریال برای ساماندهی سایت دفن پسماندهای شهری یاسوج

دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 11:46
 اختصاص 10 میلیارد ریال برای ساماندهی سایت دفن پسماندهای شهری یاسوج
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت: برای نخستین بار 10 میلیارد ریال اعتبار به ساماندهی سایت دفن پسماندهای این شهر اختصاص یافته است.


به گزارش پسماند ایران؛ شهریار فرزانه در جمع کارشناسان حوزه خدمات شهری افزود: این میزان اعتبار از محل بند و تبصره ج قانون بودجه سال 95 با هدف افزایش سطح سلامت شهروندان، حفظ بهداشت شهری و عمومی حفاظت از منابع و جلوگیری از نابودی خاک هزینه می‌شود.
وی اظهار داشت: با ساماندهی سایت دفن پسماندهای شهری زمینه برای احداث کارخانه بازیافت پسماندهای خانگی و صنعتی فراهم شده است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت: طرح ساماندهی سایت دفن در 5/16 هکتار زمین اجرا می‌شود. فرزانه گفت: در این طرح زیرساخت‌های نوین دفن، تجهیزات توزین، اتاقک نگهبانی و محصور نمودن سایت پیش بینی شده است. وی ادامه داد: با احداث کارخانه بازیافت در مجموعه سایت دفن 70 درصد از زباله‌های تولیدی به کمپوست و زباله هایی که شرایط تبدیل به کمپوست را ندارند دفن می‌شود.
فرزانه افزود: ساماندهی سایت دفن حلقه مفقوده‌ای در پسماندهای شهری بوده که زمینه برای اشتغال پایدار فراهم می‌کند. سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج پیش‌ازاین گفته بود روزانه 140 تن زباله در شهر یاسوج و 60 تن در حومه شهری جمع آوری و بدون هیچ گونه فرآوری دفع می‌شوند که این حجم زیاد زباله تاکنون مشکلات زیست محیطی زیادی را بوجود آورده است.