مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خواستار شد ضرورت توجه ویژه دولت به مقوله مدیریت پسماند

چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 11:39
 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خواستار شد ضرورت توجه ویژه دولت به مقوله مدیریت پسماند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خواستار توجه ویژه دولت به مقوله پسماند و موضوعات مربوط به آن شد.


به گزارش پسماند ایران،مجتبی اسکندری اظهار داشت: با توجه به اینکه مدیریت پسماندها تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح سلامت شهروندان دارد توجه به این مهم از ضروریات به شمار می رود و تحقق آن نیازمند نگاه ویژه و حمایت های دولت می باشد.
این مسئول، تسهیل شرایط سرمایه گذاری خارجی را یکی از عوامل تاثیرگذار در مدیریت پسماندها ذکر و عنوان کرد: استفاده از فناوری های نوین و خرید دستگاه های پیشرفته در زمینه تبدیل پسماندها به مواد قابل استفاده، زباله سوز و ... می تواند کمک شایانی به مدیریت پسماند کرج در حفاظت از محیط زیست و ارتقاء سطح سلامت شهروندان داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری کرج در تلاش است تا روش های دفن مدرن را جایگزین روش های سنتی کند، عنوان کرد: با توجه به اینکه تحقق این امر نیازمند تخصیص بودجه است تقاضا داریم سازمان مدیریت پسماند نیز در استفاده از اعتبارات دولتی سهم داشته باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج همچنین از وظیفه سنگین این سازمان در استان البرز در راستای ایفای نقش های محوله یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه این سازمان در زمینه جمع آوری زباله و دفن آنها تقریبا کل استان البرز را پوشش می دهد، ضروری است مسئولان توجه بیشتری به مقوله پسماندهای استان و مدیریت آن داشته باشند.
اسکندری در ادامه به اقدامات سازمان مدیریت پسماند اشاره و بیان کرد: تمام اقدامات اجرا شده تا کنون بر پایه تحقق اهداف شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی صورت پذیرفته است.
این مسئول در پایان تاکید کرد: در صورت وجود بودجه سازمان می تواند اقداماتی کلانی را در راستای حفظ منابع طبیعی و ترویج فرهنگ مدیریت پسماند بین مردم که امری ضروری است انجام دهد و این امر توجه همه مسئولان را نیاز دارد.