برگزاری جلسه هماهنگی راهپیمایی اربعین حسینی با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند

شنبه 29 آبان 1395 ساعت 13:42
برگزاری جلسه هماهنگی راهپیمایی اربعین حسینی با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند
جلسه هماهنگی راهپیمایی اربعین حسینی با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و روسای ادارات مدیریت پسماند مناطق برگزار شد.


به گزارش پسماند ایران، جلسه هماهنگی راهپیمایی اربعین حسینی در مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم، با حضور دکتر جعفری مدیرعامل و ناظران معاونت امور مناطق سازمان هم‌چنین روسای ادارات پسماند مناطق در ساختمان مرکزی صالح آباد برگزار شد.
در این جلسه جعفری با اشاره به تقسیم‌بندی حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم به پنج محور برای برگزاری هرچه بهتر مراسم راهپیمایی اربعین شهادت سالار شهیدان، تصریح کرد: نظافت و جمع‌آوری پسماندها در طول مسیر راهپیمایی عزاداران حسینی به عهده ادارات پسماند مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۹ و ۲۰ می‌باشد؛ هم‌چنین اعضای سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست نیز مناطق مذکور را در اجرای این امر یاری خواهند داد.
وی بر حضور فعال گروه‌های مردم نهاد دوستدار محیط زیست در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: این افراد و اعضای دبیرخانه سمن دانشجویی سازمان، همگی با سه رنگ کاور خادم هیئت، خدمات‌رسانی گروهی خود را آغاز و معابر و مسیر راهپیمایی عزاداران را در روز اربعین حسینی پاکسازی خواهند نمود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از استقرار پاکبانان از ساعت ۵صبح یکشنبه سی‌ام آبان ماه در پهنه‌های مشخص‌شده در طول مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی خبر داد و افزود: حضور نیروهای انسانی ایرانی مجهز به لباس مخصوص، ماسک، دستکش و مخزن، مهمترین اولویت ما در راهپیمایی اربعین حسینی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به نصب بنر با موضوع تفکیک پسماند در مبدا و جذب نیروی افتخاری خادم هیئت هم‌چنین استقرار مخازن مخصوص جمع‌آوری پسماندهای خشک در طول مسیر راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: جهت رفاه حال عزاداران، لیوان‌های یک‌بار مصرف کاغذی بین هشت منطقه توزیع خوهد شد و به هیچ عنوان در این مراسم لیوان‌های یک‌بار مصرف پلیمری استفاده نمی گردد.
جعفری ادامه داد: مراسم راهپیمایی اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) پس از اقامه نماز ظهر و عصر در حرم عبدالعظیم حسنی به اتمام می‌رسد و ماموریت نیروهای خدمات شهری با نظافت، رفت‌وروب و پاکسازی خیابان‌ها و معابر مسیر راهپیمایی در این روز پایان خواهد یافت.