زنده گیری 685 سگ بلاصاحب در کرمان

دوشنبه 01 آذر 1395 ساعت 12:38
 زنده گیری 685 سگ بلاصاحب در کرمان
از سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال جمعا 730 قلاده سگ بلاصاحب زنده گیری شد، گفت: از این تعداد 310 قلاده عقیم شده است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با اشاره به تداوم زنده گیری سگ‌های بلاصاحب در شهر کرمان گفت: تا پایان شهریورماه سال جاری 685 قلاده سگ بلاصاحب زنده گیری و به پناهگاه منتقل شده است.
به گزارش پسماند ایران"اسمعیل جهانشاهی" با اشاره به اینکه در 16 اسفندماه سال 94 پناهگاه سگ‌های بلاصاحب در شهر کرمان افتتاح شد، افزود: اولین زنده گیری سگ‌های بلاصاحب در بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان سال، 45 قلاده سگ زنده گیری و به پناهگاه منتقل شد.
وی با بیان اینکه از سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال جمعا 730 قلاده سگ بلاصاحب زنده گیری شد، گفت: از این تعداد 310 قلاده عقیم شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به مراحل زنده گیری سگ‌های بلاصاحب، تصریح کرد: اولین مرحله زنده گیری با درخواست شهروندان آغاز می‌شود که به سه طریق تماس با سامانه 137، تماس با سازمان مدیریت پسماند با شماره تلفن 33119945 و یا درخواست کتبی انجام می‌شود.
جهانشاهی شناسایی منطقه و تله‌گذاری توسط اکیپ زنده‌گیری را دومین مرحله عنوان و تصریح کرد: در سومین مرحله، سگ زنده گیری و به پناهگاه منتقل می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت انتقال سگ‌های تازه وارد به قرنطینه جهت غربالگری گفت: سگ‌ها جهت جداسازی سگ‌های سالم از بیمار معاینه شده و سگ‌های سالم واکسیناسیون، عقیم سازی، پلاک گذاری و شناسنامه دار می شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ابراز کرد: در مرحله آخر سگ‌ها رهاسازی و یا به متقاضیان واگذار می‌شوند. جهانشاهی با اشاره به اینکه پروژه ساخت پناهگاه سگ‌های بلاصاحب در حال اتمام است، اظهار کرد: انتقال قرنطینه به خارج از پناهگاه، ساخت آشپزخانه ثابت، تعمیرات پناهگاه و ضدعفونی و سم پاشی پناهگاه در دست اقدام است.
وی با تاکید بر اینکه کار زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب به هیچ عنوان تعطیل نشده است، گفت: متقاضیان جهت دریافت سگ‌های شناسنامه دار باید ضمن تسلیم درخواست کتبی به سازمان مدیریت پسماند مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه از متقاضیان جهت نگهداری مناسب حیوان، عدم رها سازی و انجام دوره‌ای معاینات ویژه سگ‌ها تعهد اخذ می‌شود، خاطرنشان کرد: در قبال تحویل سگ هیچ مبلغی گرفته نمی‌شود، اما اگر خود افراد بخواهند می‌توانند مبلغی را تحت عنوان کمک به پناهگاه پرداخت کنند.