انتخاب بهترین تکنولوژی برای امحاء زباله های کرج در دست بررسی است

پنجشنبه 04 آذر 1395 ساعت 12:54
انتخاب بهترین تکنولوژی برای امحاء زباله های کرج در دست بررسی است
با ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی نشست های تخصصی برگزار کرده ایم تا بهترین تکنولوژی برای امحای زباله انتخاب شود.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به نشست های تخصصی با 150 شرکت خارجی و داخلی اظهار داشت: انتخاب بهترین تکنولوژی برای امحاء زباله های کرج در دست بررسی است.
به گزارش پسماند ایران به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مجتبی اسکندری با تاکید بر اینکه هدف نهایی و غایی مجموعه ی پسماند، تبدیل زباله به انرژی است، گفت: با ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی نشست های تخصصی برگزار کرده ایم تا بهترین تکنولوژی برای امحای زباله انتخاب شود.
این مسئول با بیان اینکه بدنه ی کارشناسی سازمان مدیریت پسماند به این نتیجه رسیده است که روش های مختلف دفن زباله به صورت آکادمیک بررسی و بهترین روش انتخاب شود، عنوان کرد: به واسطه ی اطمینانِ بیشتر، این قرار داد با دانشگاه محیط زیست کشور منعقد شده است تا این روش ها مورد مطالعه قرار گیرد و به روشی واحد در بحث تولید انرژی برسیم.
وی اضافه کرد: اکنون هفت روش در دنیا مورد استفاده است که کشورهای توسعه یافته در این میان از روش زباله سوزی و توده سوزی که ابتدایی ترین روشی است که از سال ۱۹۴۷ باب شده، بهره می برند. اما روش های دیگری نیز وجود دارد که استانداردهای زیست محیطی کشور را رعایت می کند و امیدواریم طی شش ماه آینده، این مطالعات به سرانجام برسد و روشی متناسب با شرایط کلانشهر کرج انتخاب شود و طی فراخوانی بین المللی برای سرمایه گذاری، اقدامات لازم را انجام دهیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به تبدیل ۲۵۰ تن زباله در روز به برق توسط کارخانه ای در تهران گفت: تهران روزانه هفت هزار و 500 تن زباله تولید می کند که این میزان برای تبدیل به برق توناژ بسیار ناچیزی است.
اسکندری در پایان با اشاره به اینکه مشخصات فنی و کارآیی لازم در این کارخانه وجود ندارد و هنوز آنالیز تولید و ارزش حرارتی زباله تولیدی بحثی ناقص است، اظهار امیدواری کرد: طی قرارداد یادشده با دانشگاه محیط زیست، بهترین روش تبدیل پسماند به انرژی برق برای زباله های کرج انتخاب شود.