طرح تولید برق از زباله در زنجان اجرا می‌شود

پنجشنبه 04 آذر 1395 ساعت 12:58
 طرح تولید برق از زباله در زنجان اجرا می‌شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان از طرح تولید برق از زباله خبر داد و گفت: فراخوان سرمایه‌گذاری برای این پروژه به زودی اعلام می‌شود.


به گزارش پسماند ایران، بیوک شامی امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان زنجان اظهار داشت: موضوع بازیافت زباله به طور جدی پس از سال 89 در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
وی با ابراز ناخرسندی از عدم تعامل برخی از دستگاهها در حوزه مدیریت پسماند ابراز کرد: مشکل در واگذاری زمین، عدم موافقت برای جذب سرمایه‌گذار و طولانی بودن زمان استعلام‌ها از مهمترین مشکلات این حوزه است.
مدیرعامل سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری زنجان با اشاره به اینکه استفاده از کودهای ارگانیگ به جای کودهای شیمایی از مصوبات است، بیان کرد: در این راستا تولید کمپوست در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: مشکل شیشه و سیلیس در کمپوست که نوعی کود آلی است برطرف نشده و سیستم دولتی این کود را از تولیدکنندگان خریداری نمی‌کند.
شامی به طرح تولید برق از زباله اشاره کرد و گفت: تعدادی از سرمایه‌گذاران اروپایی به راه‌اندازی سیستم تولید برق از زباله در زنجان ابراز علاقه‌مندی کردند و فراخوان عمومی آن در هفته‌های آتی اعلام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تولید برق از زباله نیاز به هزینه بالایی دارد، ابراز کرد: با کارهای کارشناسی احداث کارخانه به مبلغی بین 2 هزار و 500 میلیارد ریال تا 4 هزار میلیارد ریال نیاز دارد.
مدیرعامل سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری زنجان با اشاره به اینکه اجرای این طرح نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد، بیان کرد: سرمایه‌گذاران درخواست تضمین و تعیین دقیق میزان زباله تولید شده را دارند.
وی به طرح تفکیک زباله اشاره کرد و افزود: در بحث تولید برق، برخی از سرمایه‌گذاران با توجه به سیستم‌های خود زباله را بدون تفکیک می‌خواهند.