ساماندهی عوامل غیرمجاز جمع‌آوری زباله‌های خشک در کرج

یکشنبه 07 آذر 1395 ساعت 12:43
 ساماندهی عوامل غیرمجاز جمع‌آوری زباله‌های خشک در کرج
بازگشت زباله‌های قابل بازیافت به چرخه استفاده، از تولید مشابه این زباله‌ها جلوگیری کرده و مانع از قطع میلیون‌ها درخت درسال می‌شود.

 

معاون فنی اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌ کرج‌ گفت: فعالیت برخی عوامل غیرمجاز در زمینه جمع‌آوری زباله‌های خشک سودجویانه است و هیچ کمکی به سازمان مدیریت پسماند در کاهش هزینه و وقت نمی‌کند.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی شهر فردا، رضا افشار اظهار کرد: طرح آموزش تفکیک از مبداء زباله‌های خشک با هدف فرهنگ‌سازی در کودکان و نوجوانان جهت مدیریت پسماند در مدارس کرج اجرایی می‌شود.
وی با بیان این مطلب که برای کودکانی که در سن یادگیری قرار دارند، این آموزش‌ها می‌تواند نقش اساسی در درونی‌سازی فرهنگ تفکیک زباله در نسل‌های بعد داشته باشد، افزود: بدون شک کودکان به عنوان سفیران خانواده نقش به سزایی در انتقال مباحث و موضوعات مختلف به دیگر اعضای خانواده دارند.
این مسئول اضافه‌کرد: بدیهی است در صورت جداسازی زباله‌ها از مبدأ در به کارگیری نیروی انسانی و صرف انرژی و هزینه جداسازی مجدد صرفه‌جویی می‌شود. بدون شک تحقق این مهم نقش بسزایی در حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از دفن زباله‌ها دارد.
معاون اجرایی سازمان پسماند شهرداری‌کرج توضیح داد: بازگشت زباله‌های قابل بازیافت به چرخه استفاده، از تولید مشابه این زباله‌ها جلوگیری کرده و مانع از قطع میلیون‌ها درخت درسال می‌شود.
وی در پایان به فعالیت برخی عوامل غیرمجاز در زمینه جمع‌آوری زباله‌های خشک اشاره کرد و گفت: با توجه به‌این‌که فعالیت این افراد سودجویانه است و هیچ کمکی به سازمان مدیریت پسماند در کاهش هزینه و وقت نمی‌کند، سازمان با همکاری گشت، اقدام به جمع‌آوری این افراد و ساماندهی چرخ‌دستی‌ها کرده است.