تغییر چارچوب های قدیمی در اولویت مدیریت پسماند کرج قرار دارد

یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 12:26
تغییر چارچوب های قدیمی در اولویت مدیریت پسماند کرج قرار دارد
افزایش تولید زباله ها به عنوان معضلی بزرگ برای سلامت شهر و شهروندان، دغدغه ای برای مسئولان شهری شده است

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به ضرورت استفاده از روش های نوین در مدیریت پسماندها، گفت: تغییر چارچوب های قدیمی در اولویت عملکرد این سازمان قرار گرفته است.
مجتبی اسکندری با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت در کلانشهرها به ویژه کلانشهر کرج که مهاجر پذیر است، افزایش تولید زباله ها به عنوان معضلی بزرگ برای سلامت شهر و شهروندان، دغدغه ای برای مسئولان شهری شده و در کرج به دنبال استفاده از روش های نوین برای کاهش تولید زباله و امحاء آن هستیم.
این مسئول خواستار ارائه طرح های جدید و کارآمد از سوی کارشناسان مدیریت پسماند شد و افزود: ضروری است مدیران شهری با برنامه ریزی و دور اندیشی، طرح های نوین را به کارگیری کنند. وی با اشاره به اینکه از پسماند می توان به عنوان منبعی برای کسب درآمد و تولید مواد جدید استفاده کرد، گفت: این در حالی است که عدم توجه به پسماندها نیز موجب آلودگی محیط زیست و شیوع انواع بیماری ها می شود؛ وظیفه مسئولان تبدیل تهدیدها به فرصت ها است و تحقق این مهم در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج قرار دارد.
اسکندری از معضلات استفاده از روش های سنتی به افزایش هزینه ها، فرسودگی سیستم سنتی، افزایش ترافیک و آسیب های جبران ناپذیر زیست محیطی اشاره و بیان کرد: به توجه به معضلات جدی یاد شده تغییر روش های سنتی دفن و امحاء زباله به روش های نوین از ضروریات به شمار می رود. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه از مدیریت زباله ها از طریق زیرساخت های توسعه یافته سخن گفت و افزود: این امر به عنوان یک تحول مهم در کشور باید مورد توجه قرار گیرد و اختصاص بودجه به مدیریت زباله ها سازمان را در رسیدن به اهداف و سیاست های خود که سلامت محیط زیست و شهروندان از مهم ترین آنها به شمار می رود را یاری می کند.
این مسئول در پایان یادآور شد: هفدهم آذر ماه جاری نشست هم اندیشی مدیران عامل سازمان های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور با هدف مدیریت بهینه و نوین زباله ها به میزبانی مدیریت پسماند کرج برگزار می شود.