مدیریت پسماند کشور نیازمند وحدت رویه است

چهارشنبه 17 آذر 1395 ساعت 12:09
 مدیریت پسماند کشور نیازمند وحدت رویه است
الزمات قانونی در برنامه های پنجم و ششم توسعه در خصوص ممنوعیت دفع زباله وجود دارد

 

به گزارش پسماند ایران :مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به برگزاری نشست مدیرعامل عامل سازمان های پسماند کلانشهرها ، گفت: مدیریت پسماند کشور نیازمند وحدت رویه است.
مجتبی اسکندری روز چهارشنبه درحاشیه نشست مدیران عامل سازمان های پسماند کلانشهرهای کشور در کرج در گفت وگو با ایرنا،افزود: از برگزاری چنین نشستی در کشور با حضور مدیران عامل سازمان های پسماند کلانشهرها مدت ها گذشته بود و اکنون در کرج با توجه به اهمیت موضوع پسماند این جلسه برپا شد.
وی ادامه داد: در برهه ای از زمان قرار داریم که ضرورت دارد برخورد با پسماند در کلانشهرها تغییر کند. اسکندری گفت: الزمات قانونی در برنامه های پنجم و ششم توسعه در خصوص ممنوعیت دفع زباله وجود دارد بنابراین باید به یک نکته اشتراک در برنامه ریزی های سراسر کشور برای اجرایی کردن این هدف برسیم.
وی افزود: اتخاذ روش هایی که در آن وحدت رویه بین کلانشهرها وجود داشته باشد به طور قطع نتایج مطلوبی در بر خواهد داشت که این نشست نیز به همین منظور برگزار شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند کرج اضافه کرد: مشکلات درسطح ملی باید پیگیری و مطرح شود که بستر و راهکارهای لازم از طریق ظرفیت های قانونی مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.
وی افزود: یکی از مهمترین مباحثی که اکنون وجود دارد آنالیز فیزیکی پسماندها است که برای اجرایی شدن این امر برنامه ریزی و بررسی های ویژه ای در دستور کار قرار دارد.