گام بزرگ تبریز برای رهایی از معضل پسماند

یکشنبه 21 آذر 1395 ساعت 12:51
 گام بزرگ تبریز برای رهایی از معضل پسماند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: با احداث کارخانه تولید انرژی پاک از زباله دیگر پسماندهای کلانشهر تبریز دفن نخواهد شد و این شهر به قطب علمی و عملی تولید انرژی از زباله تبدیل می شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسماند ایران،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: با احداث کارخانه تولید انرژی پاک از زباله دیگر پسماندهای کلانشهر تبریز دفن نخواهد شد و این شهر به قطب علمی و عملی تولید انرژی از زباله تبدیل می شود.
علیرضا اصغری با اشاره به ضرورت استقرار سیستم زباله سوز در کلانشهر تبریز ادامه داد: بعد از احداث کارخانه زباله سوز و تولید انرژی از پسماند، خروجی کارخانه زباله سوز 10 درصد خاکستر خواهد بود که در آسفالت و جاده سازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در راستای حفظ محیط زیست و تبدیل تهدید به فرصت این کارخانه در تبریز احداث خواهد شد، اضافه کرد: دغدغه مدیریت پسماند شهری تبریز حفظ سلامت شهروندان است و در این راستا احداث کارخانه تولید انرژی از پسماند و سوخت زباله بهترین انتخاب برای تبریز خواهد بود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در پایان سخنانش با اشاره به اینکه محوریت انسان و سلامت شهروندان در ارائه طرح ها و پروژه های زیست محیطی اولویت اول است، افزود: هدف اصلی از ایجاد کارخانه زباله سوزی تنها تولید برق نیست بلکه مدیریت پسماندهای خطرناک، حذف مرکز دفن، کاهش میزان و حجم حمل و نقل زباله از اهداف مهم این طرح می باشد ضمن اینکه این کارخانه از نظر اقتصادی و فنی نیز توجیه قطعی دارد.