اعلام رضایت معاون خدمات شهری شهرداری تهران از سامانه جامع توزین و آمار پسماند

دوشنبه 22 آذر 1395 ساعت 12:13
 اعلام رضایت معاون خدمات شهری شهرداری تهران از سامانه جامع توزین و آمار پسماند
دسترسی به هنگام و سریع به آمار و اطلاعات، سبب برنامه‌ریزی بهینه در امر خدمت‌رسانی به شهروندان و نظارت بهتر بر عملکرد پیمانکاران

 

مهندس یزدانی معاون خدمات شهری محیط زیست، مهندس باقرصاد قائم مقام وی و مهندس قائمی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، طی بازدیدی که از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه به عمل آوردند از تجهیز این مجتمع و ایستگاه‌های میانی به سامانه جامع توزین و آمار پسماند، اعلام رضایت و خشنودی کردند.
دکتر جعفری مدیرعامل سازمان که به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان در این بازدید حضور داشت، درخصوص نحوه عملکرد این سامانه در آرادکوه، اظهار داشت: سامانه جامع توزین و آمار پسماند به صورت هوشمند طراحی شده است، به شکلی که پلاک خودرو در هنگام ورود به باسکول شناسایی شده و اطلاعات کامل از بانک اطلاعاتی مربوطه بازخوانی می گردد و بر این اساس ثبت تناژ پسماند انجام می شود.
وی در خصوص مزایای استفاده از این سامانه خاطر نشان کرد: دسترسی به هنگام و سریع به آمار و اطلاعات، سبب برنامه‌ریزی بهینه در امر خدمت‌رسانی به شهروندان و نظارت بهتر بر عملکرد پیمانکاران هم‌چنین بهبود روند مدیریت پسماند و جلوگیری از تخلفات احتمالی را مهیا می کند و به مدیران ارشد سازمان و مدیران اجرایی خدمات شهری مناطق امکان نظارت لحظه ای و خدمت رسانی به شهروندان را فراهم می کند.
دکتر جعفری در تشریح عملکرد این سامانه افزود: خودروی حامل پسماند با ورود به ایستگاه یا مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، توسط باسکول توزین شده و مشخصات آن با توجه به اطلاعاتی که از قبل در سامانه وارد شده، پس از تایید توسط دوربین پلاک‌خوان، ثبت می‌گردد. به این ترتیب پس از مشخص شدن ساعت، تاریخ، مکان و مقادیر پسماند تخلیه شده و پسماند ورودی، بارنامه الکترونیکی با مشخصات کامل صادر خواهد شد.
همچنین در پایان این بازدید، مهندس یزدانی ضمن ارائه رهنمودهای لازم بر بهینه‌سازی و توسعه آن تاکید و از زحمات مسوولین و کارشناسان مربوطه در زمینه نصب، راه اندازی و کاربرد این سامانه تشکر و قدردانی نمود.