آغاز برنامه‌های آموزشی آشنایی با پسماند در مدارس بوشهر

چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت 12:18
آغاز برنامه‌های آموزشی آشنایی با پسماند در مدارس بوشهر
 در راستای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان بوشهری با فرآیند جمع‌آوری پسماند، برنامه‌های آموزشی این سازمان در مهدکودک‌ها و مقطع ابتدایی مدارس بوشهر آغاز شد.


به گزارش پسماند ایران، مسعود غلامزاده فرد امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: به‌واسطه تاثیرپذیری گروه‌های سنی دبستانی و پیش‌دبستانی، برنامه‌های آموزشی آشنایی بیشتر با فرآیند جمع‌آوری پسماند، از امروز در مهدکودک‌ها و مدارس مقطع ابتدایی شهر بوشهر آغاز شد.
وی اضافه کرد: در این دوره‌های آموزشی، کارشناسان حوزه پسماند نکات موثر و ویژه‌ای را مطابق با سنین گروه‌های هدف به کودکان در مهدکودک‌ها و دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی آموزش می‌دهند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: برای تاثیرگذاری بیشتر این آموزش‌ها، تعداد یک هزار و 800 جلد کتاب در مهدکودک‌ها و یک هزار و 800 جلد نیر در مدارس ابتدایی بین دانش‌آموزان توزیع شد.
وی ادامه داد: با یک محتوای پیشرفته تعداد یک هزار و 800 جلد کتاب بین مقطع اول و یک هزار و دویست جلد دیگر در مقطع دوم دبیرستان‌های بوشهر توزیع می‌شود.
غلامزاده یادآور شد: این 6 هزار جلد کتاب با چهار عنوان مختلف انتخاب شده که متناسب با سن دانش‌آموزان در آموزش شیوه‌های جمع‌آوری بهداشتی و بازیافت پسماند مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به سرانه بالای تولید پسماند در شهر بوشهر، برنامه‌ریزی جدی و کاربردی برای آگاهی بیشتر مردم از تولید، جمع‌آوری و بازیافت پسماند در دستور کار قرار داده‌ایم که دادن کد اشتراک به تک تک شهروندان بوشهری برای جمع‌آوری پسماند در کنار تفکیک زباله خشک و تر در این راستا است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: از سال گذشته که تمرکز مناسبی برای افزایش دایره اطلاع‌رسانی انجام داده‌ایم شاهد نظم مناسبی برای گذاشتن پسماندهای خانگی در ساعت 21 هر شب توسط شهروندان بوشهری هستیم که سبب شده پسماندهای محلات خیلی سریع جمع‌آوری شود.