مشهد پیشتاز در حوزه مدیریت پسماند کشور

یکشنبه 28 آذر 1395 ساعت 11:47
 مشهد پیشتاز در حوزه مدیریت پسماند کشور
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت پسماند در مشهد این شهر را در کشور پیشتاز این حوزه کرده است.


به گزارش پسماند ایران، عبدالامیر بخشی‌زاده در راستای نهضت پاسخگویی مدیران شهری به شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد حضور یافته و به تماس‌های مردمی پاسخ گفت.
یکی از کارکنان ساختمان پزشکان واقع در خیابان رازی از عدم تخلیه صحیح سطل‌های بازیافتی گلایه داشت و ابراز کرد: خودروهای جمع‌آوری بازیافت عملکرد خوبی ندارند که بخشی‌زاده قول پیگیری موضوع را داد.
شهروندی دیگری با گلایه از نبود سطل‌های بازیافت در تمام مناطق اظهار داشت: متاسفانه به دلیل نبود مکان‌های کافی و مشخص جهت جمع‌آوری مواد بازیافتی، بیشتر شهروندان اقدام به انداختن مواد بازیافتی در سطل‌های زباله می‌کنند که بخشی‌زاده در پاسخ به این شهروند از افزایش مکان‌های استقرار سطل‌های بازیافت خبر داد.
یکی از شهروندان طی تماس با مرکز ارتباطات مردمی 137 از عدم آگاهی کافی ماموران بازیافت گلایه داشت و تصریح کرد: ماموران اطلاعات کمی در رابطه با انواع مواد بازیافتی دارند و نباید سلیقه‌ای عمل کرد.
بخشی‌زاده در پاسخ به این شهروند گفت: خوشبختانه شهرداری مشهد دارای بهترین عملکرد در این رابطه بوده و با به کارگیری نیروهای کارآمد و آموزش، پیشتاز در زمینه جمع‌آوری مواد بازیافتی و بازیافت مواد در کشور است.
برخورد نامناسب ماموران در ایستگاه‌های جمع‌آوری بازیافت در سطح شهر یکی دیگر از گلایه‌های شهروندی بود که در تماس با مرکز 137 اظهار کرد: متاسفانه برخورد نامناسب مسوولان در این ایستگاه‌ها باعث ناراحتی شهروندان و عدم مراجعه مجدد آنها به این ایستگاه‌ها می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در پاسخ به این شهروند تصریح کرد: ماموران سازمان باید برخورد مناسب و شایسته‌ای با شهروندان داشته باشند و در صورت ارائه گزارشی مبنی بر بدرفتاری با شهروندان با فرد خاطی برخورد خواهد شد.
یکی از ساکنان منطقه جاهدشهر طی تماس با مرکز ارتباطات مردمی 137 از عدم ارائه بن در ایستگاه دریافت بازیافت این منطقه گلایه و خاطرنشان کرد: متاسفانه مسوول این ایستگاه مواد بازیافتی را دریافت می‌کند اما هیچگونه کالا یا بن در مقابل آن به شهروندان ارائه نمی‌دهد و به مراجعه کنندگان می‌گوید جوایز خود را از ایستگاه‌های دیگر دریافت کنید در حالی که این کار صحیح نیست.
بخشی‌زاده در پاسخ به این شهروند گفت: با هرگونه تخلف در صورت مشاهده برخورد جدی می‌شود. شهروندی دیگری طی تماس با مرکز 137 از عدم حضور و جمع‌آوری مواد بازیافتی در ساعت مشخص در منطقه فرامرز عباسی گلایه داشت و تصریح کرد: متاسفانه حضور بی‌نظم ماشین‌های بازیافت در منطقه باعث عدم اعتماد و همکاری شهروندان می‌شود.
بخشی‌زاده در پاسخ به این شهروند گفت: به دلیل شکایات متعدد از پیمانکار فعلی، درصدد انتخاب پیمانکار جدید و واگذاری کارها به آن هستیم.
یکی از اهالی مجتمع اندیشه از جمع‌آوری مواد بازیافتی توسط یکی از اهالی منطقه گلایه داشت و ابراز کرد: متاسفانه اینگونه افراد به دلیل جمع‌آوری مواد بازیافتی اقدام به ریختن زباله‌ها می‌کنند که باعث کثیفی منطقه شده که این مدیر شهری قول اعزام اکیپ بازرسی به منطقه را داد.
شهروندی طی تماس با مرکز ارتباطات 137 از ارائه نمک در مقابل مواد بازیافتی توسط ماموران بازیافت گلایه داشت و افزود: متاسفانه ماموران ایستگاه‌های بازیافت در قبال مواد بازیافتی به شهروندان نمک ارائه می‌دهند در حالی که بارها از طرف شهرداری با تبلیغ بر روی اتوبوس‌ها فرهنگ‌سازی می شود که شهروندان مصرف نمک را کاهش دهند و نمک زیاد مضر است .
مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در پاسخ به این شهروند گفت: تمامی ایستگاه‌های بازیافت بن‌های کالا در اختیار دارند که باید در قابل مواد بازیافتی به شهروندان ارائه دهند.