سگ های ولگرد در ارومیه عقیم سازی و کدگذاری شدند

سه شنبه 12 بهمن 1395 ساعت 12:37
 سگ های ولگرد در ارومیه عقیم سازی و کدگذاری شدند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: سگ های ولگرد در این شهر برای جلوگیری از بروز مشکل برای شهروندان عقیم سازی و کدگذاری شده اند.


عزیز قال روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سگ ها دارای پلاک بر روی گوش هستند و شهروندان می توانند از این طریق آنها را شناسایی کنند.
وی اظهار کرد: یکی از خطرهای افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در جامعه، بیماری زایی در بین شهروندان است که برای جلوگیری از این امر، سگ های ولگرد در ارومیه از لحاظ بیماری به صورت مستمر کنترل می شوند.
وی اضافه کرد: سازمان پسماند شهرداری ارومیه برای جلوگیری از افزایش جمعیت به جای امحا و نابودی سگ های ولگرد براساس دستورالعمل وزارت کشور واکسیناسیون، نگهداری و عقیم سازی این حیوانات را انجام می دهد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: کنترل جمعیت سگ‌ها با روش عقیم سازی سبب کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان شده و روشی موثر و مفیدتر است.
قال افزود: برای زنده گیری سگ‌ها پس از اعلام شکایت شهروندان از طریق سامانه 137 یا با درخواست کتبی، نیروهای این سازمان اقدام به شناسایی منطقه کرده و عملیات لازم را انجام می‌دهند.
به گزارش ایرنا، سگ ولگرد به هر سگی گفته می‌شود که آزادانه زندگی می‌کند، این اصطلاح شامل انواع سگ‌های رمیده، سگ بدون صاحب، سگ خیابانی شهری و روستایی، سگ دهکده و همینطور سگ‌هایی که صاحب آنها اجازه بیرون رفتن آزادانه را به آنها می‌دهد، می‌شود.
جمع آوری سگ های ولگرد بخشی از وظایف شهرداری هاست.
برای نحوه کنترل حیوانات ولگرد نظیر سگ‌ها، شهرداری‌ها موظف هستند مکان‌هایی را در نظر بگیرند تا این حیوانات در آن‌ها نگهداری و تیمار شوند تا از انتقال هرگونه بیماری و عوامل غیربهداشتی به محدوده زندگی انسان‌ها جلوگیری شود.