احداث ۱۰ ايستگاه ثابت بازيافت در سال آينده در قم

دوشنبه 18 بهمن 1395 ساعت 12:34
 احداث ۱۰ ايستگاه ثابت بازيافت در سال آينده در قم
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از احداث ۱۰ ايستگاه ثابت بازيافت در سال آينده خبر داد


به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی پسماند ایران، سيدعبدالله ميرابراهيمي با اشاره به فعاليت غرفه‌هاي جمع آوري پسماند خشك در سطح شهر، اظهار كرد: ۲۳ غرفه دريافت پسماند خشك در سطح شهر وجود دارد كه به صورت مستمر در سطح شهر فعاليت مي‌كنند. مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با بيان اينكه فعاليت غرفه‌هاي پسماند خشك در ۶ ماهه نخست سال عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است، افزود: اين غرفه‌ها ابتداي سال ۱۵ عدد بود كه هم اكنون به ۲۳ غرفه افزايش يافته و ماهيانه با توجه به تقاضا و پراكندگي افزايش پيدا مي‌كند.
ميرابراهيمي با اشاره به وضعيت افزايش غرفه‌هاي مديريت پسماند، تصريح كرد: كنار توسعه غرفه‌هاي بازيافت بحث احداث ساختمان‌هاي بازيافت در برنامه كاري است كه هر سال سعي داريم يك مورد در هر منطقه اضافه شود و در حال حاضر در مناطق يك و هفت شهرداري ، عمليات اجرايي آغاز شده است
وي با تاكيد بر اينكه سال آينده ۱۰ ايستگاه ثابت بازيافت ايجاد خواهد شد، تصريح كرد: كانكس‌هاي بازيافت نيز سال بعد ۲۰ مورد اضافه مي شود.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با تاكيد بر ضرورت مشاركت شهروندان در تفكيك زباله و بازيافت آن، گفت: تحويل پسماند خشك از شهروندان و اهداي كالاي جايگزين و اهداي برگه‌هاي قرعه كشي و امتياز از سوي ما انجام مي‌شود.
ميرابراهيمي بيان كرد: شهروندان در ازاي جايگزين پسماند خشكي كه درب منازل تحويل مي‌دهند برگه‌هاي امتياز مي‌گيرند و به ازاي هر ۱۰۰ برگه كارت طلايي اهداء مي‌شود كه شماره سريال آن مخفي بوده و براساس راهنمايي شماره سريال و كد غرفه را پيامك زده و هر ماهه از بين كارت‌هاي طلايي به ازاي هر غرفه قرعه كشي صورت گرفته و هداياي اهدا مي شود.