رونمایی از گروه سرود همسرایان سازمان مدیریت پسماند با موضوع تخصصی تفکیک پسماند

سه شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 19:15
رونمایی از گروه سرود همسرایان سازمان مدیریت پسماند با موضوع تخصصی تفکیک پسماند
از دانشجویانی که در زمینه تولید فیلم و انیمیشن در حوزه محیط زیست و مدیریت بهینه پسماند هم‌چنین ساخت اجسام و احجام از مواد دور ریز فعال هستند، حمایت میکنیم

 

به دنبال عقد تفاهم‌نامه میان سازمان و دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه دکتر شریعتی و تعیین این مرکز به عنوان نخستین دانشگاه سبز کشور، دکتر جعفری مدیرعامل سازمان صبح روز دوشنبه هجدهم بهمن ماه سال جاری به عنوان مهمان ویژه در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی ترم بهمن 1395 این دانشکده شرکت و به سخنرانی پرداخت.
به گزارش پسماند ایران و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، جعفری از ریاست دانشکده دکتر شریعتی برای پیوستن این مرکز به کمپین جمع‌آوری درب بطری و مشارکت در طرح اهدای ویلچر به معلولان تشکر و تصریح کرد: جمع‌آوری درب بطری یک کمپین جهانی است. به طور مثال یک انجمن نابینایان در کشور ترکیه بخشی نیازهای خود را از دستاوردهای این کمپین تامین می‌کند؛ ما نیز باید این امر را به عنوان یک فعالیت زیست محیطی با نیات خیرخواهانه در کشور گسترش داده و از مزایای متعدد آن بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به ضرورت مشارکت جوانان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هم‌چنین حفاظت از محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار، اظهار داشت: در همین راستا به منظور تشویق و فرهنگ‌سازی عمومی به ویژه قشر جوان، ماهیانه یک دانشجوی فعال و دوستدار محیط زیست این دانشکده از سوی سازمان مدیریت پسماند به عنوان دانشجوی برتر زیست محیطی انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
وی در همین خصوص افزود: از دانشجویانی که در زمینه تولید فیلم و انیمیشن در حوزه محیط زیست و مدیریت بهینه پسماند هم‌چنین ساخت اجسام و احجام از مواد دور ریز فعال هستند، حمایت کرده و زمینه فروش آثارشان را فراهم می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان این که روزانه حدود 50هزار تن پسماند در ایران تولید می‌شود، هشدار داد: نزدیک به 8هزار تن از پسماندهای کشور به پایتخت اختصاص دارد و شهرداری در تلاش است تا با آموزش و فرهنگ‌سازی هم‌چنین جلب مشارکت شهروندان در جهت کاهش تولید پسماند، تفکیک در مبدا، کم‌حجم‌سازی و کاهش تولید شیرابه، سهم یک ششمی تهران در تولید پسماند کشور را کاهش دهد.
در ادامه مهاجرانی رییس دانشکده دخترانه دکتر شریعتی از این مرکز به عنوان بزرگترین دانشکده فنی و حرفه‌ای خاورمیانه یاد کرد و گفت: ما مفتخریم که به عنوان نخستین دانشکده سبز کشور با سازمان مدیریت پسماند همکاری داریم و امیدواریم تا زمینه‌های بیشتری برای ادامه ارتباط با مجموعه شهرداری تهران در راستای افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های زیست محیطی فراهم شود.
شایان ذکر است؛ دبیرخانه تشکل‌های دانشجویی سازمان مدیریت پسماند (زامیاران) اجرای بخشی از مراسم را در جشن دانشجویان جدیدالورود دانشکده دکتر شریعتی برعهده داشت. در همین مراسم از گروه سرود سازمان رونمایی گردید و سرود و نمایش با محتوای مدیریت بهینه پسماند از جمله این برنامه‌ها بود که توسط این گروه به اجرا درآمد.
در حاشیه این مراسم از نمایشگاه عکاسی با موضوع رفتار شهروندان در حوزه مدیریت پسماند بازدید به عمل آمد و از شیوا باقری، دانشجویی که با جمع‌آوری و تحویل 10هزار درب بطری در طرح «هر درب بطری یک لبخند» شرکت کرده بود؛ تجلیل و از طرف سازمان یک ویلچر به او اهدا شد.
در پایان دانشجویان دوستدار محیط زیست و فعال در زمینه مدیریت پسماند معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند و دکتر جعفری نیز به پاس خدمات دکتر مهاجرانی در حوزه محیط زیست، با اهدای لوح سپاس از وی قدردانی نمود.