اجراي هفتمين طرح معنوي احسان ماندگار

چهارشنبه 20 بهمن 1395 ساعت 15:48
 اجراي هفتمين طرح معنوي احسان ماندگار
با اجراي اين طرح در كنار اجر معنوي، از اسراف نيز جلوگيري مي‌شود و با استفاده مجدد از كالاها به حفظ محيط زيست نيز كمك خواهد شد.

 

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم گفت: طرح احسان ماندگار با هدف استفاده مجدد از وسايل خانگي و ترويج فرهنگ بازيافت و كمك به مددجويان از سوي شهرداري قم و با مشاركت اداره‌كل بهزيستي استان اجرايي مي‌شود

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی پسماند ایران، سيد عبدالله ميرابراهيمي با اشاره به اجراي هفتمين دوره طرح معنوي احسان ماندگار، اظهار كرد: اين طرح كه با نام هبه معرفي شده با مشاركت اداره‌كل بهزيستي استان و به منظور جمع‌آوري لوازم مازاد ارزشمند شهروندان و اهداي آن به مددجويان اجرا مي‌شود.
ميرابراهيمي تصريح كرد: اجراي طرح احسان ماندگار، رويكرد متفاوتي براي ارتقاي مشاركت شهروندان در طرح‌هاي اجتماعي است كه با توجه به استقبال شهروندان در سنوات گذشته برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شود.
وي تصريح كرد: با اجراي اين طرح در كنار اجر معنوي، از اسراف نيز جلوگيري مي‌شود و با استفاده مجدد از كالاها به حفظ محيط زيست نيز كمك خواهد شد.
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم افزود: جلوگيري از انباشت غيرضروري اجناس بلااستفاده، افزايش فضاي مفيد منزل، اشاعه فرهنگ بازيافت و ... از ديگر اهداف اجراي اين طرح است.
ميرابراهيمي خاطرنشان كرد: كالاهايي مانند يخچال، ماشين لباسشويي، اجاق گاز، تلويزيون، فرش، جارو برقي و ساير لوازم خانگي از جمله اقلامي هستند كه از سوي نيازمندان درخواست و مطالبه بيشتري دارد و شهروندان نوع دوست قم مي‌توانند لوازم خانگي مازاد ارزشمند خود را در اين طرح به نيازمندان برسانند.
وي با بيان چگونگي اجراي طرح هبه، خاطرنشان كرد: تلفن ۱۳۷ پل ارتباطي اين سازمان و شهروندان است و همشهريان مي‌توانند با اين سامانه تماس گرفته و آدرس دقيق خود را اعلام كنند و در مرحله بعد منتظر مراجعه كارشناس ارزياب و خودروي جمع‌آوري اقلام اهدايي باشند.
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با اشاره به مراجعه كارشناسان ارزياب اداره‌كل بهزيستي در مرحله نخست اجراي طرح، گفت: كارشناسان ارزياب با مراجعه به منازل شهروندان از كيفيت كالاهاي اهدايي اطمينان حاصل كرده و در مرحله بعد خودرو براي جمع‌آوري مراجعه مي‌كند.
ميرابراهيمي افزود: فقط اقلامي كه ظرفيت استفاده داشته باشند تحويل گرفته مي‌شود و اجناس خوراكي، لباس مستعمل و ظروفي كه قابليت استفاده مجدد نداشته باشد به دليل نكات بهداشتي جمع‌آوري نخواهد شد.
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم تصريح كرد: براي جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده احتمالي، ناوگاني با آرم و علائم سازمان و همچنين پرسنلي با لباس فرم به درب منزل يا محل كار تماس‌گيرندگان مراجعه كرده و پس از تحويل گرفتن اجناس نسبت به پر كردن فرم و ارائه يك برگ از آن به اهداكننده اقدام خواهند كرد.
وي در مورد فرآيند توزيع كالاها، گفت: پس از جمع‌آوري، اجناس به محل نگهداري اداره‌كل بهزيستي استان تحويل شده و براساس نيازسنجي صورت گرفته، ظرف مدت كوتاه به نيازمندان واقعي اهدا مي‌شود.
ميرابراهيمي با بيان اينكه اين طرح از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند ماه اجرايي مي‌شود، خاطرنشان كرد: از شهروندان تقاضا داريم از
اهداي وسايل غير قابل استفاده و البسه مستعمل به منظور حفظ كرامت انساني نيازمندان اجتناب كنند