بهره برداری از مجموعه پردازش زباله در مشهد

دوشنبه 25 بهمن 1395 ساعت 13:25
 بهره برداری از مجموعه پردازش زباله در مشهد
مجموعه پردازش هزار تنی زباله با حضور مسئولان شهری در مشهد به بهره برداری رسید.


به گزارش پسماند ایران، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: این مجموعه با ظرفیتبهره برداری از مجموعه پردازش زباله در مشهد پذیرش و پردازش روزانه هزار تن زباله در مساحت پنج هزار و 500 مترمربع ایجاد شده است.
عبدالامیر بخشی‌ زاده افزود: سالن پذیرش و پردازش زباله با احتساب بخش عمرانی با بیش از 70 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است تا از حجم دفن زباله کاسته شود و پسماندها بیشتر بازیافت شود.
او گفت: سالن پذیرش و پردازش زباله با بهره‌ گیری از فناوری روز و توانمندیهای مهندسان ایرانی ساخته شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: زباله ورودی به این واحد طی فرآیندهای گوناگونی به صورت مکانیزه و دستی جداسازی، پردازش و با تفکیک پسماندهای خشک از مواد آلی عملیات تکمیلی بسته ‌بندی و کاهش حجم مواد انجام می‌شود. او افزود: 30 هکتار از مساحت این مجموعه به صنایع بازیافت مواد و انرژی اختصاص یافته و 44 هکتار نیز تبدیل به فضای سبز شده است.
بخشی زاده ادامه داد: در مراحل تکمیلی این مجموعه احداث کارخانجات تولید کود کمپوست از مواد آلی، استحصال انرژی از زباله، احداث زباله ‌سوز، دایجستر، واحدهای تبدیل کاغذ، پلاستیک، لاستیک و سایر موارد مرتبط پیش‌ بینی شده است.
به گفته وی بطور میانگین روزانه یک هزار و 800 تا دو هزار تن زباله در مشهد تولید می شود که هزار و 200 تن از این میزان <در فاصله 35 کیلومتری شهر در مسیر جاده میامی دفن می‌شود و مابقی آن در فرآنید بازیافت قرار می گیرد