بهترین روش برای بهره وری بیشتر از پسماند آلی استفاده از سیستم هاضم است

چهارشنبه 27 بهمن 1395 ساعت 17:23
بهترین روش برای بهره وری بیشتر از پسماند آلی استفاده از سیستم هاضم است
جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از طریق فراخوان سازمان پسماند انجام شده است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه امروز سرمایه گذار احداث کارخانه هاضم در اصفهان مشخص می شود، گفت: بهترین روش برای بهره وری بیشتر از پسماند آلی استفاده از سیستم هاضم است.
به گزارش پسماند ایران، امیرحسین کمیلی در حاشیه نشست بررسی استفاده از فناوری هاضم بی هوازی در مدیریت پسماند شهری با اشاره به اینکه این جلسه به منظور بررسی استفاده از این سیستم در اصفهان تشکیل شده است، گفت: حضور کارشناسانی از کشورهای آلمان و ایتالیا باعث خواهد شد امروز نهایتا به یک جمع بندی نهایی در این زمینه برسیم.
وی اضافه کرد: از پسماند عالی می توان برق و کود آلی بدست آورد از این رو برای بهره وری بیشتر از این پسماند باید مدیریت جداگانه ای صورت گیرد.
کمیلی با اشاره به اینکه تجزیه پسماند آلی به دو صورت تر و خشک صورت می گیرد و هر دو شرکت در یکی از این زمینه ها تخصص دارند، اضافه کرد: امروز با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی مشخص خواهد شد که با کدام شرکت برای ساخت کارخانه هاضم مشارکت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از طریق فراخوان سازمان پسماند انجام شده است.
مدیر عامل سازمان پسماند، با اشاره به اینکه تا بعد از ظهر امروز همکاری با یکی از این دو شرکت مشخص می شود گفت: پس از آن طی یک قرار داد با بخش خصوصی باید ظرف مدت 3 ماه کارخانه را راه اندازی کرد.
وی افزود: این کارخانه در ابتدا با ظرفیت تجزیه 25 تن پسماند شروع به فعالیت می کند اما در آینده تجزیه پسماند به 500 تن می رسد.