ضایعات پسماندهای شهر به برق تبدیل می شود

پنجشنبه 05 اسفند 1395 ساعت 19:26
ضایعات پسماندهای شهر به برق تبدیل می شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تا 3 ماه آینده قرارداد احداث کارخانه هاضم بی هوازی باید بسته شود و تا 24 ماه آینده کارخانه آن راه‌اندازی خواهد شد.


به گزارش پسماند ایران، امیرحسین کمیلی با اعلام این مطلب گفت: در شبانه‌روز یک هزار تن پسماند در اصفهان جمع‌آوری می‌شود که 600 تن آن بخش آلی است که 200 الی 300 تن از آن کود آلی به دست می‌آید.
وی اضافه کرد: بخش عمده کاهش تولید کود آلی نسبت به مواد آلی پسماند به دلیل تبخیر گازهای متصاعد است بر این اساس به بر اساس مطالعات انجام شده تولید کود آلی از طریق هاضم بی هوازی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: گازهای جمع‌آوری شده از این طریق به کمک تولید برق می‌رود که می‌توان گفت از 500 تن زباله در حد 6 مگاوات برق و کود آلی باکیفیت بسیار زیاد تولید می‌شود.
کمیلی افزود: تا 3 ماه آینده قرارداد احداث کارخانه هاضم بی هوازی باید بسته شود و تا 24 ماه آینده کارخانه آن راه‌اندازی خواهد شد.
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح بخشی از مشکلات منطقه از لحاظ بو، آلودگی ها و وجود حشرات موذی کاهش پیدا می کند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکیدکرد: در حال حاضر نیز دفن پسماند نداریم، اما با راه اندازی کارخانه هاضم بی هوازی بازیافت کامل تر انجام می شود و گازهای پسماندها به برق تولید و ارزش افزوده ایجاد می شود.