تفكيك زباله از مبدا بايد به يك فرهنگ بين شهروندان تبديل شود

سه شنبه 10 اسفند 1395 ساعت 19:18
تفكيك زباله از مبدا بايد به يك فرهنگ بين شهروندان تبديل شود
بايد براي زباله‌هاي خشك و ‌تر برنامه‌هاي جدا داشته باشيم

 

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم گفت:اجراي طرح تفكيك زباله از مبدا يك ضرورت اجتناب ناپذير است لذا جمع آوري زباله ها به صورت جداگانه نقش موثري در كاهش اثرات سو زيست محيطي و همچنين پاسخگويي به بخشي از هزينه هاي سنگين دفع زباله دارد
به گزارش پسماند ایران، سيدعبدالله ميرابراهيمي با اشاره به فعاليت آزمايشي كارخانه مكانيزه تفكيك زباله در سايت البرز، اظهار كرد: اين كارخانه يكي از راهكارهاي انجام صحيح مسئوليت شهرداري در زمينه بازيافت پسماند شهري است.
وي با بيان اينكه يك خط از كارخانه بازيافت با ظرفيت ۳۰۰ تن در روز در حال فعاليت است، خاطرنشان كرد: اين ظرفيت در سال‌هاي آينده به ۶۰۰ تن افزايش خواهد يافت و براي راه‌اندازي خط ۲ پردازش پسماند‌هاي خشك كه نياز به اعتبار ۲ ميليارد توماني دارد رايزني شده است.
ميرابراهيمي با تاكيد بر اينكه نياز به ساخت سوله‌اي با ارزش يك ميليارد تومان در اين سايت وجود دارد، گفت: تا پايان سال بعد دو سايت پردازش البرز مشغول به كار مي‌شوند.
وي با بيان اين كه بعد از راه‌اندازي اين دو سايت، روزانه ۶۰۰ تن زباله پردازش مي‌شود، اظهار كرد: به دنبال اين هستيم كه ۱۰۰ تن باقي‌مانده در خانه و توسط خود شهروندان پردازش شود كه در حال حاضر اين رقم ۲۳ تن است.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با تشريح شيوه پردازش و بازيافت در سايت البرز، تأكيد كرد: ما در اين سايت بايد براي زباله‌هاي خشك و ‌تر برنامه‌هاي جدا داشته باشيم، ۴۰ تا ۵۰ درصد پسماندهاي توليد شده از مواد ارگانيك بوده و زباله ‌تر محسوب مي‌شوند كه بايد به موادآلي و كود كمپوس تبديل شود.