فراخوان تهیه کاردستی از مواد بازیافتی و مسابقه نقاشی

سه شنبه 10 اسفند 1395 ساعت 19:23
فراخوان تهیه کاردستی از مواد بازیافتی و مسابقه نقاشی
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: در راستای نهادینه سازی فرهنگ استفاده از مواد بازیافتی، مسابقه بزرگ نقاشی و تهیه کاردستی با موضوع بازیافت انجام می‌شود.


مسعود غلامزاده اظهار داشت: با ارائه آموزش‌های گسترده در بین دانش‌آموزان مدارس ، به دنبال افزایش میزان آگاهی‌های آنها در کاهش تولید پسماند هستیم.
به گزارش «پسماند ایران»، وی اضافه کرد: در این راستا و با استفاده از توان فنی کارشناسان حوزه پسماند، در قالب ایجاد نمایشگاه، مسابقات و جشنواره‌ها، فضایی جذابی برای دانش‌آموزان در سطح مدارس شهر بوشهر ایجاد شده که به ارتقاء فرهنگ مدیریت پسماند ختم می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: در کنار آموزش دانش‌آموزان، اولیاء آنها نیز در قالب نشست های انجمن اولیاء و مربیان با نحوه آموزش مدیریت پسماند به دانش‌آموزان آشنا شده که در جهت فرهنگ‌سازی و تفکیک پسماند از مبدا تاثیر فراوانی برجای گذاشته است.
وی ادامه داد: با توجه به استفاده گسترده افراد جامعه از شبکه‌های پیام رسان گوشی تلفن همراه، به دنبال استفاده از این ظرفیت برای آشنایی بیشتر گروه‌های هدف با مضامین پسماند و مصرف مواد بازیافتی هستیم.
غلامزاده فرد بیان کرد: با ایجاد تشکل‌های دانش‌آموزی تحت عوان حامیان بازیافت و یاوران بازیافت در مدارس، الگوی جدیدی از آموزش چهره به چهره توسط دانش‌آموزان برای دانش‌آموزان تهیه و تدوین کرده‌ایم که می‌تواند در صرفه‌جویی از منابع با کم‌تر کردن میزان پسماند و تفکیک پسماند تر و خشک مفید واقع شود.
وی با اشاره به جدیدترین فراخوان سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: در این فراخوان از دانش‌آموزان مقطع ابتدای شهر بوشهر دعوت شده تا با تهیه کاردستی از مواد بازیافتی و همچنین مسابقه نقاشی با موضوع بازیافت در مسابقه بزرگ اخر سال این سازمان شرکت کنند.
مدیرعامل سامان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر یاداور شد: دانش‌آموزان مقاطع بوشهر می‌توانند اثار خود را تا روز 25 اسفندماه به مدارس خود تحویل دهند.
وی با اعلام این که به برگزیدگان، جوایز نفیسی تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: آثار برگزیده در دوم اردیبهشت ماه سال آینده در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.