زباله‌های عفونی شهر قم مدیریت نمی‌شوند

شنبه 14 اسفند 1395 ساعت 12:28
 زباله‌های عفونی شهر قم مدیریت نمی‌شوند
روزانه ۴ هزار کیلو پسماند عفونی در شهر تولید می‌شود که بیش از سه تن این زباله‌ها مدیریت می‌شود و ۵۰۰ کیلوگرم هنوز خارج از سیستم هستند و مدیریت نمی‌شوند.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر اینکه درحال حاضر روزانه ۴ هزار کیلو پسماند عفونی در شهر تولید می‌شود گفت: بیش از سه تن این زباله‌ها مدیریت می‌شود و ۵۰۰ کیلوگرم هنوز خارج از سیستم هستند و مدیریت نمی‌شوند.
به گزارش پسماند ایران، سیدعبدالله میرابراهیمی با تاکید بر اینکه امکان پردازش و تفکیک زباله‌های بیمارستانی در کارخانه پردازش زباله سایت البرز وجود ندارد، گفت: در واقع این نوع زباله‌ها به دلیل احتمال خطرآفرینی باید بی‌خطرسازی یا سوخته شوند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۱۰ بیمارستان فعال در شهر ۶ بیمارستان زباله‌های عفونی خود را با دستگاه‌های مخصوص کم خطر می‌کنند، افزود: البته با انجام این فرآیند هم به طور کامل بی‌خطر نمی‌شوند و شاید بهترین راه برای مدیریت این زباله‌ها در شرایط کنونی سوزاندن و امحای آن‌ها باشد.
میرابراهیمی با تاکید بر اینکه درحال حاضر روزانه ۴ هزار کیلو پسماند عفونی در شهر تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از سه تن این زباله‌ها مدیریت می‌شود و ۵۰۰ کیلوگرم هنوز خارج از سیستم هستند و مدیریت نمی‌شوند.
وی ادامه داد: روزانه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم هم پسماند در قم وجود دارد که باید از مراکز خدمات درمانی مانند درمانگاه‌ها و مطلب‎ها جمع‌آوری شوند و برای این کار پیمانکار مشغول به فعالیت شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر اینکه اختلاط پسماندهای بهداشتی و عفونی با سایر پسماندها هم برای عوامل اجرایی مانند پاکبان‌ها خطر دارد و هم مشکلات آلودگی به همراه دارد، ادامه داد: چون این پسماندها معمولا از مواد اولیه مرغوب هستند دوره گردها آن را مطلوب‌ترین پسماند دانسته و معمولا به برهم زدن زباله‌های حاوی این پسماندها اقدام می‌کنند.