راه اندازی 3 خط بازیافت پسماند خشک با مشارکت بخش خصوصی

یکشنبه 15 اسفند 1395 ساعت 11:53
راه اندازی 3 خط بازیافت پسماند خشک با مشارکت بخش خصوصی
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اعلام کرد: با مشارکت بخش خصوصی در نظر داریم تا صنایع تبدیلی پسماندهای خشک شامل نایلون، پت و لاک را در 3 خط راه اندازی کنیم.


به گزارش پسماند ایران، امیرحسین کمیلی با بیان این مطلب اظهارکرد: پسماند خشکی که با تر مخلوط می‌شود ارزش بازیافت دارند از این رو می توانیم آن را جداسازی و بازیافت کنیم اما بخش عمده‌ای از این زباله دیگر قابل بازیافت نیست برای همین به تفکیک زباله تأکیدداریم تا ارزش‌افزوده آن زیاد شود.
وی تاکید کرد: چند سالی است که در حال دفن پسماند غیر آلی با روش‌های علمی و مهندسی هستیم تا آلودگی کمتری برای محیط‌ زیست داشته باشد.
وی با اشاره به راه اندازی 3 خط تبدیل پسماند خشک اضافه کرد: با مشارکت بخش خصوصی در نظر داریم تا صنایع تبدیلی پسماندهای خشک شامل نایلون، پت و لاک را در 3 خط راه اندازی کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: بر اساس برنامه اصفهان 1400 قرار است بخش غیرقابل بازیافت پسماند به سوخت جامد و مایع تبدیل شود که از این طریق به انرژی حرارتی و الکتریکی تبدیل گردد.
کمیلی افزود: دنیا به این سمت رفته‌ که ضایعات پسماند را به RDF (محصولی تهیه‌شده از پسماند برای تولید سوخت) تبدیل کند به همین منظور نیز سعی داریم تا ضایعات پسماند را به سوخت RDF تبدیل کنیم.