اجرای "طرح عید مهربانی" در آستانه سال جدید در سازمان مدیریت پسماند

باقرصاد از عموم شهروندان دعوت کرد تا با حضور فعال و مشارکت گسترده در این طرح رنگ شادی و نشاط را بین خانواده های نیازمند پراکنده سازند .

 

همزمان با فرا رسیدن سال نو و در راستای ارتقای سطح مشارکت های اجتماعی شهروندان تهران به منظور حمایت از آسیب دیدگان و افراد در معرض آسیب و همچنین ایجاد حس دلگرمی در بین آنها، جشنواره «عید مهربانی» توسط سازمانهای مدیریت پسماند و خدمات اجتماعی با مشارکت موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد سطح مناطق؛ اجرا می شود.
به گزارش پسماند ایران؛ در راستای حمایت و خدمت رسانی به نیازمندان شهر تهران و با بهره مندی از ظرفیت های موجود در سطح شهر این سازمان با مشارکت ادارات مدیریت پسماند ، موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد سطح مناطق؛ از عموم شهروندان دعوت کرد تا البسه و اسباب بازی های مازاد و سالم خود را به منظور اهدا به گروه های نیازمند به غرفه های بازیافت تحویل نمایند.
باقرصاد، قائم مقام حوزه معاونت خدمات شهری و سرپرست سازمان مدیریت پسماند، در خصوص مراحل اجرایی طرح عید مهربانی گفت: این سازمان در مرحله اول با اطلاع رسانی و دعوت از عموم شهروندان از آنها درخواست نمود تا لباس ها و اسباب بازی های مازاد اما سالم، تمیز و قابل استفاده خودرا جهت اهدا به نیازمندان به غرفه های بازیافت ارائه دهند و سپس ضمن هماهنگی با مسئول خیریه یا ngo انتخاب شده ، پس از جداسازی البسه و اسباب بازی ها مناسب، جهت اهدا به گروه های نیازمند و اقشار آسیب پذیر آماده می گردد.
باقرصاد با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در هنگام توزیع اقلام اهدایی خاطر نشان کرد: شستشو و آماده سازی اقلام اهدایی در زمان دریافت اقلام و پیش از توزیع به نیازمندان از اهمیت بالایی برخوردار است و خیریه یا ngo موظف است پس از هر دوره اهدا، ضمن ارسال گزارش اقدامات در قالب تعیین شده به سازمان مدیریت پسماند، به شهروندان مشارکت کننده در طرح نیز اطلاع رسانی در این خصوص را ارائه دهند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به طراحی کمپین حمایتی و طرح تبلیغاتی بعنوان بخشی از اقدامات اجرایی سازمان خدمات اجتماعی افزود: این سازمان با مشارکت در اجرای تبلیغات و اطلاع رسانی، هماهنگی با ادارات و پیمانکاران بازیافت به منظور مشارکت کامل در طرح، ارائه آموزش ها و هماهنگی های لازم با مسئولین غرفه های بازیافت ونهایتا" نظارت بر عملکرد غرفه های بازیافت و دریافت گزارش های ارسالی از سوی غرف سعی در اجرای بهینه این طرح داشته است.
باقرصاد در انتها از عموم شهروندان دعوت کرد تا با حضور فعال و مشارکت گسترده در این طرح رنگ شادی و نشاط را بین خانواده های نیازمند پراکنده سازند .