مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان: همدان تنها شهر دارای آنالیز زباله است

پنجشنبه 26 اسفند 1395 ساعت 12:07
 مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان: همدان تنها شهر دارای آنالیز زباله است
در سطح شهر همدان 80 درصد زباله‌ها تر و 20 درصد زباله‌ها خشک است.

 

به گزارش پسماند ایران، بابک مهدی‌آزاد صبح امروز در آخرین کمیسیون خدمات شهری سال 95 اظهار داشت: موضوع آموزش شهروندی از سال 88 آغاز شد و در این سال 69 هزار نفر مورد آموزش چهره به چهره قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: آموزش‌ها در محلات مختلف شهر با توجه به فرهنگ و عدم یک دست بودن محله به اشکال متفاوتی انجام شد اما با این حال در سه سال نخست نتایج خوبی نگرفتیم و از سال 90 بر آموزش در مدارس متمرکز شدیم.
مدیرعامل پسماند شهرداری همدان ضمن تأکید بر این امر مهم همدان شهری صنعتی نیست بیان کرد: در سطح شهر همدان 80 درصد زباله‌ها تر و 20 درصد زباله‌ها خشک است.
وی با اشاره به اینکه در همدان 10 درصد نسبت به تمام شهرها شرایط بهتری داریم عنوان کرد: در نیمه دوم سال حجم زباله سطح شهر افزایش یافته و به تبع آن زباله‌گردی نیز افزون می‌شود.
مهدی‌آزاد با بیان اینکه سازمان پسماند، تنها سازمان شهرداری است که حقوق پرسنل خود را به‌طور منظم پرداخت کرده‌ است، گفت: تنها یک پیمانکار از ما طلب دارد که‌ از آمادگی تسویه حساب با او نیز برخوردار هستیم.
وی در ادامه به وجود حدود 80 نفر چرخی در جمع آوری زباله در سطح شهر اشاره کردو افزود: بخشی نیز با وانت از 9 صبح اقدام به خریداری اقلام حجیم منازل می‌کنند همچنین سه چرخی‌ها نیز جمع‌آوری زباله‌های اماکن تجاری و سوپری‌ها اعم از جمع‌آوری کارتون و سبدهایی میوه را انجام می‌دهند.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان تأکید کرد: 10 درصد درآمد سازمان را به بحث آموزش شهروندی اختصاص دادیم و به نسبت درآمد هزینه کردیم تا بودجه پوششی بالای 100 درصد محقق شده‌ است.
عضوشورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار داشت: در حوزه آموزش پسماند، کاهش تفکیکی و نظارت و مراقبت و بیرون گذاشتن به هنگام زباله معتقدم بهترین روش آموزش چهره به چهره به وسیله بانوان است.
علی رضایی افزود: هیچ روشی همچون روش آموزش چهره به چهره بانوان در بحث آموزش پسماند نمی‌تواند منشأ اثر باشد.