توزیع بیش از 10 هزار بسته فرهنگ شهروندی در بوستان‌های شهر قم

دوشنبه 14 فروردین 1396 ساعت 13:29
توزیع بیش از 10 هزار بسته فرهنگ شهروندی در بوستان‌های شهر قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از توزیع بیش از 10 هزار بسته فرهنگ شهروندی در بوستان‌های شهر خبر داد.

 

سیدعبدالله میرابراهیمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان مدیریت پسماند همزمان با روز طبیعت اظهار کرد: با توجه به حضور شهروندان در سطح شهر و بوستان‌ها برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت تا بتوانیم خدمات خوبی به مردم بدهیم و از مشارکت عمومی نیز استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: در این ایام حضور گسترده در پارک‌ها داریم و ظرفیت خوبی است که بتوانیم مفاهیم مدیریت پسماند با موضوع فرهنگ شهروندی را ارائه دهیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه نیروهای این سازمان در بوستان غدیر و بوستان بنیادی حضور کامل داشته و غرفه‌هایی را مستقر کردند اظهار کرد: غرفه ساخت کاردستی از مواد بازیافتی را داشتیم که برای کودکان و نوجوانان آموزش‌های لازم ارائه می‌شد که نگاه‌ها را متفاوت می‌کرد.
وی حضور گروه نمایشی در بوستان غدیر و بنیادی برای ارائه مسایل شهروندی و اهدا جوایز به شهروندانی که مشارکت می‌کردند را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: همچنین برای استفاده از ظرفیت تبلیغی این ایام نصب بنرهای مشارکت در حفظ طبیعت و توزیع بسته‌ها بین شهروندان حاوی کیسه پلاستیکی آبی برای جمع‌آوری پسماند خشک و مشکی برای جمع آوری پسماند تر را داشتیم. میرابراهیمی به توزیع 10 هزار بسته فرهنگی بین شهروندان و مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: در این بسته‌ها کیسه پلاستیکی آبی و مشکی، نشریه زباله‌های دوست داشتنی و برخی اقلام دیگر آماده شده بود.
وی استقرار غرفه ویژه انجام امور تبلیغات فرهنگی در بوستان مهدی و هاشمی که در آنها پسماندهای خشک تحویل و هدیه‌هایی به شهروندان داده می‌شود را یادآور شد و افزود: در بوستان‌ها خودروهایی برای دریافت سبزه‌ها و جمع‌آوری پسماند خشک و تر تعبیه شده بود و هدیه هم به کسانی که مشارکت می‌کردند می‌دادیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اینکه در بوستان‌های بزرگ با حضور تراکم بالای مسافران سطل‌ها گنجایش لازم را نداشت، کارتن پلاست‌هایی نیز پیش بینی شد.