جمع‌آوری روزانه ۲۰۰ تن زباله خشک از سطح شهر مشهد

یکشنبه 20 فروردین 1396 ساعت 11:40
 جمع‌آوری روزانه ۲۰۰ تن زباله خشک از سطح شهر مشهد
در سال گذشته به طور متوسط 2035 تن زباله تر در شهر مشهد تولید شده است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: در سال گذشته ۷۲ هزار و ۸۰۰ تن زباله خشک از سطح شهر مشهد در طرح تفکیک زباله جمع‌آوری شده است در این بخش به طور متوسط روزانه ۲۰۰ تن زباله خشک از سطح شهر مشهد جمع‌‌آوری شده است.
به گزارش پسماند ایران، عبدالامیر بخشی‌زاده اظهار داشت: در سال گذشته 72 هزار و 800 تن زباله خشک از سطح شهر مشهد با روش‌های مختلف از جمله مشارکت شهروندان در طرح تفکیک زباله جمع‌آوری شده است در این بخش به طور متوسط روزانه 200 تن زباله خشک از سطح شهر مشهد جمع‌آوری شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در ارتباز با جمع‌آوری زباله‌های تَر نیز تصریح کرد: در این بخش نیز طی سال گذشته نیز 744 میلیون و 851 هزار کیلو زباله تر جمع‌آوری شده است.
بخشی‌زاده به میانگین روزانه تولید زباله تر در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به طور متوسط 2035 تن زباله تر در شهر مشهد تولید شده است.


ارائه لایحه 577 میلیارد ریالی پروژه مشارکتی دانشجو به شورای شهر


محمد هادی محمدی‌مقدم مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد مقدس اظهار داشت: پروژه مشارکتی دانشجو یکی از پروژه‌های بزرگ شهری است که با استفاده از توان، سرمایه و مشارکت بخش خصوصی، با کاربری‌های تجاری، دفتر کار و پارکینگ در بولوار دانشجو مشهد تعریف شده است.
وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت حدود 2100 مترمربع؛ زیربنای حدود 16 هزار و 370 مترمربع و با حجم سرمایه‌گذاری 577 میلیارد و 258 میلیون ریال اجرا می‌شود.
محمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: این پروژه در 11 طبقه شامل 6 طبقه مثبت و چهار طبقه منفی و یک طبقه همکف احداث می‌شود.
مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه سهم شهرداری در این پروژه حدود 55درصد از کل پروژه است، تصریح کرد: این طرح با هدف تحقق اهداف کلان توسعه شهری؛ ایجاد منابع پایدار برای شهرداری، افزایش تولید در صنعت ساختمان و بالا بردن میزان اشتغال برای نیروهای کار در بخش ساخت و ساز و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی طراحی و اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: این پروژه مشارکتی دارای 7 هزار و 505 متر مربع پارکینگ، 89 دفتر کار با مساحت 5 هزار 475 متر مربع، 56 واحد تجاری به مساحت 3 هزار و 390 متر مربع است.
محمدی‌مقدم در ارتباط با مراحل تصویب این پروژه گفت: این لایحه ابتدا در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بررسی و پس از تایید کمیسیون‌ها، لایحه جهت تصویب نهایی به صحن علنی شورای اسلامی شهر فرستاده شده و در صورت تصویب برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود.‎
مراسم تقدیر از فعالان استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد برگزار می‌شود
حمیدرضا باقری در این ارتباط اظهار داشت: شهرداری مشهد در ایام استقبال از بهار 96 فعالیت‌های متنوعی داشته که اصل موضوع در این ایام فعالیت‌های شبانه‌روزی کارگران بوده است.
وی افزود: به شکرانه حضور در استقبال از بهار 96 امروز مراسم ویژه‌ای متعلق به کارگران خدمات شهری، فضای سبز، آتش‌نشانی، لکوموتیورانان، تاکسیرانان، اتوبوسرانان و هنرمندان تئاترهای شهری و افرادی که در نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» حضور داشته‌اند، تقدیر می‌شود.
دبیر ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این مراسم عصر امروز در تالار شهر مشهد واقع در میدان شهدا برگزار می‌شود.