نصب تجهیزات امحا زباله‌های خطرناک در 18 بیمارستان سیستان و بلوچستان

شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 13:57
 نصب تجهیزات امحا زباله‌های خطرناک در 18 بیمارستان سیستان و بلوچستان
درحال حاضر18بیمارستان سطح استان مجهز به این دستگاه هستند و این درحالی است که درگذشته تنها 2بیمارستان مجهز بودند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در شهرهای استان از افزایش تجهیزبیمارستان های استان به دستگاه امحا زباله های خطرناک خبرداد.
به گزارش پسماند ایران، باقر کرد درنشست دبیران کارگروه های تخصصی محیط زیست استان که با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در چابهار برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مدیریت پسماند درسیستان وبلوچستان اظهار کرد: مدیریت پسماند استان به 9 منطقه زاهدان، سیستان، چابهار، کنارک، ایرانشهر، خاش، راسک، سراوان، سوران تقسیم شده است.
وی افزود: میزان تولید پسماند درمناطق شهری و روستایی این مناطق به طور متوسط 354تن در روز است و این درحالی است که میزان تولید پسماند تنها در شهرهای استان روزانه 887 تن است.
معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به الزام بیمارستان های استان برای نصب تجهیزات امحا زباله تاکیدکرد: درحال حاضر18بیمارستان سطح استان مجهز به این دستگاه هستند و این درحالی است که درگذشته تنها 2بیمارستان مجهز بودند.
به گفته کرد، اعتبارات هزینه شده برای مدیریت پسماند در کل استان طی سال‌های 89 تا 95 بالغ بر107 میلیارد تومان بوده است. وی با اشاره به راه اندازی سازمان‌های مدیریت پسماند در سطح استان گفت: علاوه بر سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان که از سال83 روزانه150تن زباله را امحا و بازیافت می کند سازمان مدیریت پسماند شهرداری های چابهار و کنارک نیز به زودی راه اندازی می شود.