وضعیت نامناسب امحای پسماند‌های درمانگاه‌ها و مطب‌های خصوصی در همدان

چهارشنبه 30 فروردین 1396 ساعت 10:52
وضعیت نامناسب امحای پسماند‌های درمانگاه‌ها و مطب‌های خصوصی در همدان
روز زمین پاک بهانه و فرصتی است که محیط زیست استان برنامه‌های خود را در زمینه پسماند متمرکز کند.

 

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه مدیریت پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: وضعیت امحای پسماند‌های درمانگاه‌ها، مطب‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی در استان همدان شرایط مناسبی نداشته و در سالجاری به صورت ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به فرارسیدن 2 اردیبهشت، روز زمین پاک به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و افزود: یکی از بزرگ‌ترین و مشکل‌ترین مسائل در حوزه محیط زیست کشور مبحث پسماند است و این مسأله قبل از اینکه با بودجه‌ریزی، وضع قوانین و اعتبارات حل شود نیاز به فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی مردم دارد.
وی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین برنامه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست در این هفته پیرامون فرهنگ‌سازی، آموزش و تنویر افکار عمومی تمرکز یافته است.
وی یادآور شد: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، پاکسازی نقاطی از استان به صورت نمادین و برگزاری مسابقات مختلف در راستای افزایش آگاهی مردم از جمله این برنامه‌هاست.
عربی با بیان اینکه در طول سال مناسبت‌های مختلفی برای محیط زیست درنظر گرفته شده است، افزود: روز زمین پاک بهانه و فرصتی است که محیط زیست استان برنامه‌های خود را در زمینه پسماند متمرکز کند.
وی از برگزاری مسابقات نقاشی در برخی مدارس استان در سطوح ابتدایی خبر داد و گفت: برای برخی از مسئولان استان همچون دهیاران نیز آموزش‌هایی در زمینه مدیریت پسماند ارائه خواهد شد.
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان با بیان اینکه شعار امسال روز زمین پاک، همه با هم به سوی زمین پاک است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی مهمترین و تأثیرگذارترین عامل در حفظ محیط زیست است بنابراین برنامه‌های محیط زیست در این روز بر موضوع تنویر افکار عمومی متمرکز شده است.