ادامه مطالعات و عقد قرارداد با نیروگاه زباله سوز تبریز

دوشنبه 04 اردیبهشت 1396 ساعت 11:34
ادامه مطالعات و عقد قرارداد با نیروگاه زباله سوز تبریز
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، از تداوم تلاش ها برای انجام مطالعات حقوقی، فنی تخصصی و قطعی نمودن طرح عقد قرارداد 7 گانه نیروگاه زباله سوز خبر داد.


به گزارش پسماند ایران، اصغری با تاکید بر اینکه نباید از تخریب زمین غافل باشیم گفت : هر ساله در روز دوم اردیبهشت و روز زمین پاک برنامه درختکاری با همکاری تشکل های مردم نهاد ، دانشگاه تبریز ، دانشگاه پیام نور ، شهرداران مدارس و دانش اموزان مدارس در مرکز دفن فنی مهندسی داریم.
وی افزود: امسال هم حدود یک هزار اصله درخت با پلاک های مشخص که هر درخت مربوط به یک دانشجو ویا یک فعال زیست محیطی بود بود، کاشته شد و قرار است که هر ۱۵ روز یکبار توری برای بازدید از مرکز دفن و هر نفر از درخت خود داشته باشد.
اصغری با بیان این مطلب که تمامی جوانان با شور و شوق خاصی درختکاری میکردند افزود ؛ روز زمین پاک مختص یک روز نیست و تمامی روزهای سال باید مراقب زمین باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت نیروگاه تولید انرژی از پسماند اظهار داشت: نیروگاه تولید برق از زباله بهترین روش برای جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده است و با احداث این نیروگاه میتوان به فلسفه دفن زباله خاتمه داد.
اصغری در این خصوص ادامه داد: قبل از عید اصول قرارداد احداث نیروگاه تولید برق از زباله با شرکت فرانسوی cnim-calsano امضا شده که ۷ قرارداد پیوستی دارد که از لحاظ حقوقی ، مطالعاتی و طراحی در حال بررسی هست.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند افزود: تا یک ماه دیگر مطالعات ژئوتکنیک با تحول زمین محل احداث شروع میشود که تیم کارشناسی فرانسوی این را عهده دار است البته ما از درخواست این را داشته ایم که این نیروگاه داخل شهر احداث شود و همچنان در حال بررسی میباشد.
وی با اعلام اینکه تبریز در خصوص تولید برق از زباله در کشور از سایر کلانشهر ها پیشرو است گفت: تلاش های شبانه روزی را برای عقد قراردادهای ۷ گانه احداث نیروگاه زباله سوز داریم و به امید خدا تا ۷ ماه آینده با مطالعات دقیق به توافق و امضا خواهیم رسید.
وی با اعلام اینکه همزمان با انجام مطالعات روی قرارداد ها و طراحی آن، بررسی راه های دسترسی ، شبکه انتقال برق و شبکه انتقال گاز برای نیروگاه را نیز انجام میدهیم انجام می دهیم افزود: این نیروگاه ۳۰ مگاوات در ساعت برق تولید خواهد کرد و اگر به مشکل خاصی بر نخوریم به امید خدا شاهد احداث اولین نیروگاه تولید برق از زباله را در ایران و در شهر تبریز خواهیم بود .
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در پایان سخنانش با اشاره به روز جهانی کارگر افزود : ما در تبریز روز جهانی کارگر را روز پاکبان می نامیم و انشالله مراسمات خوبی برای پاکبانان و خانواده هایشان طبق سالهای گذشته خواهیم داشت و با همدلی شهروندان و تیمی شاداب از مجموعه سازمان مدیریت پسماند و پاکبانان زحمت کش و حل کردن زیرساخت ها در خصوص تمیزی شهر و مدیریت پسماند به پیشواز تبریز ۲۰۱۸ خواهیم رفت .