مدیریت پسماند با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌ها

دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 15:30

شهردار تبریز از عزم مجموعه مدیریت شهری جهت مدیریت پسماند با بهره‌گیری از جدیدترین، کارآمدترین و محیط‌زیستی‌ترین روش‌ها خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین‌باهر در حاشیه جلسه مشترک با شرکت سرمایه‌گذار ایتالیایی که با هدف مدیریت بهینه و بازیافت پسماندهای شهر تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر موضوع پسماند در تبریز به خوبی مدیریت شده و زباله‌ها به صورت علمی دفن می‌شود.

او با اشاره به پیشگامی تبریز در مدیریت پسماندهای شهری، گفت: در تلاش هستیم با انعقاد قراردادی مناسب که در برگیرنده هم منافع زیست‌محیطی و هم مادی باشد، از هدر رفت مواد و منابع قابل استحصال خودداری شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: تفکیک زباله و احصاء مواد برای تولید کمپوست، برق، گاز و … امروز از روش‌های مرسوم در دنیاست که باید ما نیز در مسیر بهره‌مندی از این منابع و منافع حرکت کنیم.

شهین‌باهر ادامه داد: روش‌هایی مثل استفاده از زباله‌سوز و تفکیک، امروز در دنیا مرسوم است که سعی داریم تا جای ممکن ضمن دفن منطقی پسماندها، منابع موجود نیز از آنها استحصال شود.

او افزود: علی‌رغم اینکه سیستم زباله سوزی در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود ولی امروز با تکنولوژی‌های نوین روبرو هستیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه امروز دوره دفن پسماند و بروز مشکلات متعدد زیست‌محیطی سپری شده است، گفت: چرا که نگاه تفکیک پسماندها نسبت به زباله‌سوزی زیست‌محیطی‌تر است.

به گفته وی، شهردار تبریزی هم‌اکنون پروژه ۱۰۰ میلیارد تومانی توسعه لندفیل را در دست اجرا دارد.