مجتمع بازیافت و پردازش آراد کوه باید به محل دیگری منتقل شود

سه شنبه 04 شهریور 1399 ساعت 15:04

 فرماندار ویژه شهرستان ری به مشکلات زیست محیطی شهرستان اشاره کرد و گفت: مجتمع پردازش و بازیافت آراد کوه که موجب آلودگی هوا و آب های زیرزمینی بخش کهریزک و فشافویه شده است براساس نظر کارشناسان محیط زیست باید به محل دیگری منتقل شود.
 

به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در نشست خبری به مناسب آغاز هفته دولت عنوان کرد: به رغم مقاومت مسئولان شهرداری تهران پس از پنج دهه دفن زباله های تهران در آراد کوه کهریزک این مرکز باید در کوتاه مدت با نصب تجهیزات به روز نحوه دفن و مدیریت پسماند را علمی وبهبود بخشد و در بلند مدت نیز از این محل به جای دیگری منتقل شود.

وی تاکید کرد: محیط زیست شهرستان ری توان بارگذاری مشکلات زیست محیطی کلان شهر تهران را ندارد و باید  آرمستان تهران و مجتمع پردازش و بازیافت زباله آراد کوه به محل دیگری منتقل شود.

توکلی کجانی با اشاره به ورود آب ها نامتعارف از طرق رودخانه های کن، سرخه حصار و نهر فیروزآباد به شهرستان ری، تاکید کرد: وزارت نیرو باید ساماندهی آب های جنوب پایتخت را اولویت اصلی خود قرار دهد.