فرماندار بوشهر: سامانه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی راه‌اندازی شود

پنجشنبه 01 آبان 1399 ساعت 17:47

پسماند ایران: فرماندار شهرستان بوشهر گفت: سامانه بی‌خطرسازی و دفن بهداشتی پسماندهای عفونی در این شهرستان راه اندازی شود.

عباس جمشیدی فرماندار بوشهر در کمیته تخصصی ساماندهی پسماند‌های عفونی، زیرمجموعه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بوشهر بیان کرد:  تعداد زیادی از مطب‌های پزشکی قرارداد لازم با شرکت ذیربط برای مدیریت پسماندهای عفونی را ندارند.

او عنوان کرد: به منظور ایجاد تعامل بیشتر نظام پزشکی شهرستان و شرکت طرف قرارداد شهرداری بوشهر،هفته آینده جلسه مشترکی برگزار و پس از رفع ابهامات احتمالی و تنظیم توافق‌نامه نهایی بین نظام پزشکی و شرکت مجری، قرارداد مربوطه به تمام مراکز درمانی و مطب‌ها در سطح استان ابلاغ شود.

فرماندار بوشهر ادامه داد: شهرداری بوشهر نیز مکلف است که در اسرع وقت با شرکت ذیربط به مدت مشخص دستگاه‌های بی خطرساز پسماند‌های عفونی را نصب و سیستم بی خطر سازی و دفن بهداشتی پسماند‌های مزبور را راه اندازی کند.

جمشیدی تاکید کرد: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد که تمامی پزشکان ذیربط نسبت به عقد قرار داد مدیریت پسماندهای عفونی مطب خود با شرکت مجری طرح جمع آوری، بی‌خطر سازی و دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی اقدام کنند.

او گفت:  شهرداری بوشهر نیز مکلف شد که در اسرع وقت با شرکت ذیربط نیز با مدت مشخص و معین دستگاه‌های بی‌خطرساز پسماندهای عفونی را نصب و سیستم بی خطر سازی و دفن بهداشتی پسماندهای مزبور را راه اندازی کند.

فرماندار بوشهر بیان کرد: نظام پزشکی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و مرکز بهداشت و درمان نیز موظفند بر حسن اجرای شرکت طرف قرار داد شهرداری بوشهر نظارت، و فرآیند بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی را با دقت رصد کنند، و با تشکیل کارگروهی این هماهنگی به‌ وجود آید و موضوعات مطرح شده به سرعت حل شوند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان