عملکرد مدیریت پسماند در شهرستان فومن رضایت بخش نیست

چهارشنبه 07 آبان 1399 ساعت 18:30

معاون فرماندار فومن با اشاره به عملکرد نامطلوب این شهرستان در حوزه مدیریت پسماند، خواستار ورود جدی دستگاه های متولی در این زمینه شد.
به گزارش پسماند ایران، شاهین علیزاده عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه پسماند شهرستان فومن در فرمانداری این شهرستان با اشاره به وضعیت نامناسب مدیریت پسماند در سطح روستاها از دهیاران خواست در این خصوص اقدامات لازم را در دستور کار قرار بدهند.

معاون عمرانی فرمانداری فومن با انتقاد از وضعیت انباشت پسماند که سیمایی زشت در مناطق گردشگری این شهرستان ایجاد کرده است، گفت: اداره محیط زیست فومن باید با جدیت بیشتری در مسائل محیط زیستی اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه متولیان امر در خصوص مدیریت پسماند در سطح شهر و روستا اگر با جدیت لازم به وظایف خود عمل نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: عملکرد کارگروه پسماند شهرستان فومن راضی کننده نیست.

علیزاده با بیان اینکه به علت توریستی بودن شهر فومن میزان تولید زباله در این شهر زیاد است، خاطر نشان کرد: در برخی از روزها میزان تولید زباله به ۵۰ تن می‌رسد.

وی خواستار فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز دینی برای نهادینه کردن امر تفکیک زباله از مبدا شد و افزود: از ظرفیت فضای مجازی و سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص استفاده شود.

معاون عمرانی فرماندار فومن با تاکید بر اینکه شهرداری نیز هرچه سریع‌تر نسبت به سامان دهی ماشین‌های حمل زباله اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد، اظهار داشت: سامان دهی زباله‌های دامی نیز در سطح روستاها مورد توجه دهیاران قرار گیرد.

عدم فرهنگ سازی اثرگذار در زمینه طرح تفکیک زباله از مبدا در فومن

در ادامه شهردار فومن نیز با بیان اینکه شهرداری این شهر به مخاطرات زیست محیطی ناشی از معضل پسماند آگاه است، گفت: متأسفانه هنوز فرهنگ سازی اثر گذاری در خصوص تفکیک زباله از مبدا صورت نگرفته است.

رضا محمدی ادامه داد: برخی از شهروندان به سیاست‌های تشویقی تفکیک زباله از مبدا بی توجه هستند.

وی با بیان اینکه در خصوص ساماندهی سگ‌های بلا صاحب، شهرداری فومن تمام تلاش خود را به کار بسته است، تصریح کرد: شهرداری زمینی در حاشیه شهر جهت نگهداری سگ‌های ولگرد پیشنهاد کرده که بروکراسی اداری مانع اجرای کار شده است.

شهردار فومن از خریداری سطل‌های خصوص تفکیک زباله از مبدا برای جانمایی در پنج نقطه شهری در این شهر خبر داد و افزود: مدیریت پسماند مستلزم همکاری همه نهادهای ذی ربط است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را رفع کند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر