یک فوریت طرح الزام شهرداری به تعیین روز پاکبان و روز باغبان تصویب شد

یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 21:54

سید آرش حسینی میلانی گفت طی صحبتی هم که با مسئولان شهرداری داشتم، سازمان‌ مدیریت پسماند و سازمان بوستان‌ها موافقند که روزی در اردیبهشت به نام این دو قشر ثبت شود.

به گزارش پسماند ایران؛ سید آرش حسینی میلانی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران صبح امروز در سیصد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت طرح «الزام » گفت: دو قشر زحمتکش و بسیار موثر در نگهداشت شهر تهران، باغبانان و پرسنل فضای سبز و همچنین پاکبانان و نیروهای خدماتی در حوزه لایروبی و مرکز دفن و پالایش آرادکوه هستند.

او ادامه داد: سنتی در شهرداری وجود داشته که از این دو قشر تقدیر می‌شده است اما این سنت حسنه بعضاً در سال‌هایی مورد فراموشی و غفلت قرار گرفته و البته برخی شهرداران هم به این مسئله اهتمام جدی داشته‌اند.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد این طرح آن است که دو روز به نام روز پاکبانان و باغبان در تقویم شهری ثبت شود، اظهار کرد: تعیین روز آن می‌تواند در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث قرار گیرد. در صحبتی هم که با مسئولان شهرداری داشتم، سازمان‌ مدیریت پسماند و سازمان بوستان‌ها موافقند که روزی در اردیبهشت به نام این دو قشر ثبت شود.
به گفته حسینی میلانی، همانطور که روز و هفته تهران را در تقویم شهری داریم، این دو مناسبت مهم نیز باید گرامی داشته شوند چراکه شهر تهران بسیار مرهون زحمت‌های دو قشر باغبانان و پاکبانان در حفظ و نگهداشت فضای سبز و نظافت شهری است.

در پایان، یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به تعیین روز پاکبان و روز باغبان در تقویم شهری تهران» با ۱۵ رای به تصویب رسید.