سایت امحای پسماندهای صنعتی البرز هر چه سریع تر راه اندازی شود

پنجشنبه 24 تیر 1400 ساعت 18:25

معاون هماهنگی امور عموانی استانداری البرز خواستار تسریع در راه اندازی سایت امحای پسماندهای صنعتی و ویژه و اجرای برنامه های مدیریت پسماند و ساماندهی مراکز دفع نخاله های ساختمانی در استان شد.

سی و نهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان به منظور تعیین تکلیف مراکز دفع پسماندهای عمرانی، بررسی نحوه انتخاب پیمانکار برای راه اندازی سایت امحای پسماند های صنعتی و ویژه  و همچنین مکانیابی مراکز دفع نخاله های ساختمانی در شهرهای طالقان و فردیس برگزار شد.
ابوالفضل فانی  روز پنجشنبه در این نشست افزود: موضوع مدیریت پسماندها بعنوان یکی از چالش‌های مهم استان بوده و ضروریست مدیران اجرایی بر حسب وظایف قانونی، با ارائه برنامه و زمانبندی اجرای آن، اقدامات لازم را برای بهبود و اصلاح روشهای مدیریت پسماند و بویژه  پسماندهای صنعتی و ویژه  بعمل آورند.
وی  با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی و آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی از سوی برخی زراعت کارام ، تاکید کرد: جهاد کشاورزی می بایست ضمن اطلاع رسانی و هشدارهای لازم، آموزشهای تخصصی را به کشاورزان به جهت پیشگیری از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی ارائه نماید.
فانی   در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ابراز گله مندی برخی از شهروندان در خصوص عدم جمع آوری بموقع پسماندهای شهری در مراکز دپوی موقت و گاها سوزاندن آنها توسط عوامل ناشناس، متذکر شد: کلیه شهرداری ها ملزم به جمع آوری و انتقال بموقع پسماندها به مرکز دفن زباله حلقه دره و جلوگیری از هر گونه سوزاندن زباله و ضایعات در مراکز دپوی موقت هستند. 
فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز نیز در این نشست  ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات شهرداری های استان برای معرفی مکان های پیشنهادی برای دفع پسماندهای عمرانی استان و اقدامات صورت گرفته گفت: براساس قانون مدیریت پسماند، قانون  شهرداری ها و همچنین مصوبات کارگروه پسماند، کلیه شهرداری ها موظف به تعیین محل‌های مناسب دفع نخاله های ساختمانی و عمرانی بودند که این مهم در اکثر شهرداری های استان تحقق پیدا کرد.