تولید و جمع آوری روزانه 50 تُن زباله در استان سمنان

پنجشنبه 01 مهر 1400 ساعت 13:29

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: بر اساس گزارش ها روزانه به طور متوسط حدود ۵۰ تُن زباله در سطح استان تولید و جمع آوری می شود که نیاز است این زباله ها با راهکاری مناسب دفع، تجزیه، ساماندهی و یا بازیافت شوند.

به گزارش پسماند ایران، جعفر شریفی نژاد بیان کرد: ضرورت دارد به منظور ساماندهی امور در حوزه آلایندگی ها و پیشگیری از ورود به بحث اضطرار در این‌ حوزه، نقشه راه مشخص و زمان‌بندی شده برای استان ارائه شود.
وی افزود: منابع آبی، خاکی، ریزگردها و سایر موارد در حوزه آلایندگی، مواردی است که در فضای حاکم بر زندگی تاثیر گذار هستند و ما باید برای ساماندهی امور در این حوزه، از تجارب موفق بهره مناسب را ببریم.
معاون استاندار سمنان تصریح کرد: اعتبارات خاص و ویژه ای در حوزه ساماندگی مباحث مرتبط با آلایندگی ها اختصاص می یابد که لازم است بر اساس نقشه راه زمانبندی شده و شاخص نُرم جمعیتی استان، از این مهم استفاده ویژه کنیم.
وی اظهار کرد: در بحث بهره برداری‌ها بسیار اهمیت دارد نظارت توسط سازمان ‌محیط زیست و دستگاه‌های نظارتی افزایش یابد تا حداقل موارد و مسائل زیست محیطی را در این حوزه شاهد باشیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: بهسازی ناوگان حمل و نقل، نصب و راه اندازی سامانه‌های پالایش آلایندگی و بروز رسانی سیستم‌ها و احتراق در تمامی حوزه‌های صنعتی و غیرصنعتی، از جمله مواردی است که می تواند در بحث ساماندهی و مدیریت امور در جلوگیری از بروز آلایندگی ها تاثیر شایانی داشته باشد.
وی اضافه کرد: اضطرار به معنای واقعی کلمه در بحث آلایندگی در استان سمنان وجود ندارد ، با این وجود لازم است تمامی دستگاه های متولی امر محیط زیست و همچنین دستگاه های نظارتی آمادگی کامل را داشته و با تدوین نقشه راه مشخص ورود کنند تا درآینده با موارد خاص و اضطرار مواجه نشویم.