استاندار: محل تجمیع پسماندهای البرز ساماندهی شود

پنجشنبه 30 دی 1400 ساعت 13:41

استاندار البرز از شهرداری کرج خواست نسبت به ساماندهی وضعیت محل تجمیع پسماندهای استان درمنطقه حلقه دره اقدام کند ضمن آنکه تفکیک زباله ها از مبدا در اولویت قرار گیرد.

پسماند ایران به نقل از ایرنا،مجتبی عبداللهی روز پنجشنبه در نشست  بررسی وضعیت پسماندهای  استان البرز ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در اقدام برای ساماندهی وضعیت حلقه دره افزود: این مکان مدت ها است که مقصدی برای انباشت زباله شده ولی هیچ اقدام موثری در راستای ساماندهی آن صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: از شهرداری کرج انتظار می رود در کمترین زمان ممکن اقدامات خود را برای ساماندهی حلقه دره آغاز کند و در این رابطه هر هفته گزارش ارائه دهد.
عبداللهی گفت: از یک هزار و ۵۰۰ تن زباله ای که وارد حلقه دره می شود ۹۰۰ تن به کرج تعلق دارد از این رو باید هر چه سریع تر روند تفکیک، تجمیع، حمل، دفع و راه اندازی زباله سوز در این مکان آغاز شود.
استاندار البرز گفت: از سوی دیگر مردم باید در راستای کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا آموزش ببینند و مسئولان را در این مسیر یاری کنند چراکه افزایش تولید زباله و عدم بازیافت صحیح، می تواند آسیب های فراوانی برای محیط زیست داشته باشد.