مدیریت پسماند وجمع آوری زباله نیاز یک فرهنگ سازی و انسجام همگانی است

دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 ساعت 18:09

گیل‌چالانی گفت: مدیریت پسماند وجمع آوری زباله نیاز یک فرهنگ سازی و انسجام همگانی است ، پسماند امروزه به بحران تبدیل شده که این امر جز با تفکیک زباله از مبداء مدیریت نخواهد شد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری شبستان، «غلامرضا گیل‌چالانی» امروز (دوشنبه، 12اردیبهشت) در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در حسینیه مسجد جامع ماسال برگزار شد اظهار کرد: یکی از عواملی که موجب شده جوانان به ازدواج ترغیب نشنوند بحث تهاجم فرهنگی و شبکه‌های ماهواره‌ای است.

 

فرماندار ماسال سخت گیری و بالارفتن توقعات خانواده ها را یکی دیگر از عوامل عدم ازدواج و موثر در روند کاهش جمعیت دانست و افزود: دولت مردمی در خصوص حمایت از ازدواج و فرزند آوری سیاست‌های خوبی پیش گرفته است که این مصوبات در رده استان و شهرستانی نیز باید جهت تسهیل در روند اجرای سیاست ها اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه هدف و سیاست مقام معظم رهبری(مدظله) و امام راحل افزایش فرزند آوری بود گفت: پیش بینی ها بر این بود که جمعیت ایران تا 150 میلیون برسد اما دشمن در این زمینه با تهاجم فرهنگی مانع از این کار شده است.

 

گیل‌چالانی با اشاره به موضوع پسماند تصریح کرد: مدیریت پسماند وجمع آوری زباله نیاز یک فرهنگ سازی و انسجام همگانی است، پسماند امروزه به بحران تبدیل شده که این امر جز با تفکیک زباله از مبداء مدیریت نخواهد شد.

فرماندار ماسال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان هدف گردشگری است و مسافران با  فرهنگ‌های مختلف وارد شهرستان می‌شوند نیازمند این است که متولیان امر فرهنگی، دهیاران، شهرداران پرده هایی با مضمون «رعایت شئونات اسلامی» نصب کنند تا شاهد این نباشیم که افردا با حجاب های زننده و رفتارهای هنجار شکنانه وارد شهرستان شوند.