حضور تیم مستندساز مجلس در محل دفن زباله سراوان

پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401 ساعت 09:29

نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه حل معضل زباله سراوان دغدغه همه مسئولان است، گفت: تیم مستندساز مجلس شورای اسلامی از این منطقه بازدید کرد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا احمدی عصر چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به حضور تیم مستندسازی مجلس شورای اسلامی در محل دفن زباله سراوان، اظهار کرد: بارها در مورد ساماندهی وضعیت زباله سراوان در مجلس شورای اسلامی سخنرانی، به رئیس جمهوری سابق و جدید و همچنین وزرای کشور تذکرات لازم داده شده است.

وی با بیان اینکه حل معضل سراوان اولویت و دغدغه اصلی است، افزود: در این مدت مسئولان کشور، اعضای کارگروه‌های مجلس و چندین شرکت نیز از سراسر کشور از این منطقه بازدید کرده‌اند.

نماینده رشت و خمام در مجلس به حضور گروه مستندسازی مجلس شورای اسلامی به دستور رئیس مجلس در محل دفن زباله سراوان اشاره کرد و گفت: به دنبال راهکاری فوری برای حل این معضل هستیم.

وی با بیان اینکه بهسازی محل زباله سراوان در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: تلاش می‌شود تا در کنار این اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی رشت نیز انجام شود.

احمدی با اشاره به واریز ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه از سوی رئیس جمهوری برای ساماندهی به وضعیت پسماند زباله سراوان در روزهای گذشته، گفت: پیگیری‌های لازم برای احداث زباله سوز نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به خروج شیرابه‌های ناشی از زباله‌های دپوی شده در منطقه سراوان اشاره و تصریح کرد: در سال‌های اخیر به واسطه ورود این شیرابه‌ها به سفره‌های زیر زمینی، رودخانه گیلان شاهد افزایش بیماری‌های پوستی و عفونی بوده‌ایم.

نماینده رشت و خمام در مجلس تأکید کرد: حل معضل زباله سراوان نیازمند همت همه مسئولان و نمایندگان استان گیلان است.