عوارض مدیریت پسماند غیرمسکونی در قزوین ۲۰ درصد گران شد

چهارشنبه 02 شهریور 1401 ساعت 09:25

اعضای شورای شهر قزوین با افزایش ۲۰ درصدی عوارض و خدمات مدیریت پسماند بخش‌های غیرمسکونی شامل بخش‌های اداری و تجاری در این شهر موافقت کردند.

به گزارش به نقل از خبرگزاری تسنیم ، جلسه علنی سی‌ودوم شورای شهر قزوین در دوره ششم شامگاه سه‌شنبه با حضور علی فرمانی رئیس، محسن حق‌شناس نایب‌رئیس، سایر اعضای شورا و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با دستورالعمل بررسی لایحه عوارض پسماند و بررسی نحوه کمک به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در تالار مردم شهرداری قزوین برگزار شد.

رئیس شورای شهر قزوین در این جلسه به تشریح لایحه بهای خدمات مدیریت پسماند در سال 1401 پرداخت و اظهار داشت: پیشتر افزایش 15 درصدی بهای خدمات پرداختی توسط مودیان پسماند عادی برای واحدهای مسکونی در صحن شورا به تصویب رسیده بود و به همین خاطر امروز دستورالعمل بهای خدمات پرداختی توسط مؤدیان پسماند عادی برای واحد های غیرمسکونی مطرح می‌شود.

علی فرمانی اضافه کرد: برای تعیین میزان عوارض و بهای خدمات پسماند به مباحثی از قبیل میزان تولید سرانه پسماند هر واحد تولیدی و صنفی، نحوه تعیین ضرایب در فرمول محاسباتی، مشخص شدن روال تفکیک و دفن زباله و واقعی کردن درآمدها توجه شده است.

وی با تأکید بر لزوم دریافت واقعی بهای عوارض و خدمات پسماند در بخش غیر مسکونی گفت: لایحه شهرداری در این حوزه افزایش 24 درصدی بهای عوارض و خدمات پسماند است که با توجه به نظر اکثر اعضای شورای شهر قزوین عوارض و خدمات مدیریت پسماند بخش‌های غیرمسکونی شامل بخش‌های اداری و تجاری در قزوین 20 درصد افزایش می‌یابد که 4 درصد کمتر از لایحه درخواستی شهرداری است.