اجرای طرح تفکیک و جمع آوری زباله‌ از درمنازل در ۷۰ نقطه شهر کرمانشاه

دوشنبه 17 بهمن 1401 ساعت 14:01

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرمانشاه گفت:طرح جمع آوری وتفکیک زباله‌ از درمنازل ،در محله حافظیه آغاز شده و طبق نظر سنجی‌های صورت گرفته اکثر اهالی موافق استمرار آن هستند .

به گزارش پسماند ایران،  برومند نامداری افزود: در روش سنتی سطل‌های زباله در محلات جمع آوری و زباله‌ها در ساعتی که به شهروندان اعلام شده جمع آوری می‌شود  .
وی حذف معضل زباله گردی و تفکیک زباله از مبدا توسط خود خانواده‌ها را از مزایای این روش عنوان و خاطر نشان کرد:قرار است در ۷۰ نقطه شهر کرمانشاه این روش را اجرا کنیم که البته برای موفقیت برنامه به مشارکت شهروندان نیاز داریم
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری با بیان این موضوع که روزانه ۷۰۰تن زباله در شهر کرمانشاه تولید میشود یاد آور شد:از این مقدار حدود ۶۰۰ تن توسط شهرداری جمع آوری و بیش از صد تن توسط زباله گرد‌ها جمع میشود که در واقع قسمت خوب و قابل بازیافت آن است.
نامداری افزود:کرمانشاه تنها استان کشور است که ۹۷ درصد زباله تولیدی آن توسط حوزه‌ی پسماند تبدیل به کود میشود و تنها ۳ درصد آن دفن می شود .
وی خاطر نشان کرد:طبق تفاهم نامه‌ای که منعقد شده و با پیگیری شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط همچون محیط زیست قرار است در آینده ۳ درصد زباله‌های دفن شده توسط کارخانه سیمان تبدیل به آر دی اف، یا همان تامین سوخت از زباله شود.

منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه