ارائه محصولات کشاورزی سازمان پسماند در نمایشگاه گل و گیاه مشهد

پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 ساعت 13:08
ارائه محصولات کشاورزی سازمان پسماند در نمایشگاه گل و گیاه مشهد

مدیر عامل سازمان مپ شهرداری مشهد گفت: سازمان مدیریت پسماند محصولات تهیه شده مناسب با فناوری‌های روز و جدید را در حوزه باغبانی و کشاورزی ارائه کرده است.

به گزارش پسماند ایران، مدیر عامل سازمان مپ شهرداری مشهد اظهارکرد: سازمان مدیریت پسماند محصولات تهیه شده مناسب با فناوری‌های روز و جدید را در حوزه باغبانی و کشاورزی ارائه کرده است.

مسعود رضوی افزود: ازجمله محصولات ارائه شده در نمایشگاه گل و گیاه، کود ورمی کمپوست که بر پایه نوعی متفاوت از کرم‌های خاکی است به نام کرم زباله خوار که به شکل طبیعی با تغذیه مواد آلی کودی کاملا ارگانیک تهیه می‌شود که برای گل‌های آپارتمانی، محصولات زراعی و باغی بسیار مفید خواهد بود.

او افزود:همچنین یکی دیگر از محصولات جدید این سازمان در حوزه کشاورزی خاک گلدانی و آپارتمانی که برپایه خاک زراعی مرغوب، پوشال برنج، چیپس چوب، ورمی کمپوست، پرلیت و برخی ترکیبات مغذی تهیه و تولید گردیده است که از ویژگی‌های آن عاری از آلودگی و بو و قابلیت بالای نگهداری آب و مواد مغذی را در خود دارد.

مدیر عامل سازمان مپ شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به استقبال خوب شهروندان از نمایشگاه گل و گیاه ،شهروندان می توانند ضمن آموزش‌های شهروندی و محصولات کشاورزی و باغی،  از غرفه سازمان مدیریت پسماند بازدید کنند آموزش‌های تفکیک از مبدا و استفاده از سیستم‌های نوین هوشمند جمع آوری پسماند‌های خشک قابل بازیافت نیز آموزش داده میشود و به افرادیکه این نرم افزار‌ها را نصب نمایند جوایزی به رسم یاد بود اهدا می‌شود.

منبع خبر: شهرآرانیوز