تصویب سند طرح جامع مدیریت پسماند در مهریز

یکشنبه 21 خرداد 1402 ساعت 12:37

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار مهریز از تصویب سند طرح جامع مدیریت پسماند این شهرستان خبر داد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مرادیان در نشست ساماندهی پسماند با اشاره به اینکه این شهرستان فاقد طرحی منسجم و همه جانبه در حوزه مدیریت پسماند است، گفت: به منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود عملکرد در بلندمدت و رفع نواقص و نارسایی‌های موجود، نیازمند نگاهی جامع‌نگر در ابعاد مختلف بوده که همین امر، ضرورت تدوین این طرح را بیش از پیش نمایان ساخت.


وی افزود: طرح جامع مدیریت پسماند ظرف یک ماه آینده در کشور نهایی و برای اجرا به استان ابلاغ می‌شود. با ابلاغ این طرح، تکلیف شهرداری و دهیاری‌ها و دست اندکاران محیط زیست مشخص شده و ماموریت خود را بر اساس طرح جامع مدیریت پسماند انجام می‌دهند.


مرادیان اجرای این طرح را عامل مدیریت و ساماندهی نخاله‌ها و پسماند شهر و روستا‌های مهریز عنوان کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین دستاورد‌های این طرح می‌توان به افزایش مشارکت شهروندان در کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبداء، حذف زباله‌گردی، بازیابی حداکثری منابع، کاهش دفن پسماند و کاهش خسارات زیست محیطی اشاره کرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار مهریز همچنین از ساماندهی پسماند‌های واحد‌های تولیدی و صنعتی خبر داد و بیان داشت: جانمایی برای ساماندهی پسماند واحد‌های تولیدی و صنعتی انجام شده و از این پس، همه واحد‌های تولیدی و صنعتی سطح شهرستان مکلف هستند پسماند را در محل تعیین شده تخلیه کنند.