رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج: امحای موش ها در سطح شهر، نیازمند تعامل جدی شهروندان با مسئولان شهری است

یکشنبه 04 تیر 1402 ساعت 13:24
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج: امحای موش ها در سطح شهر، نیازمند تعامل جدی شهروندان با مسئولان شهری است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج امحای کامل موش ها در سطح شهر را نیازمند تعامل جدی شهروندان با مسئولان شهری دانست و گفت: مهمترین مسئله در کنترل جمعیت جوندگان، مشارکت شهروندان در جمع‌آوری به موقع پسماند و رعایت نظافت است.

به گزارش پسماند ایران، در پی بازدید میدانی رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج از منطقه ۶ این شهر و گلایه شهروندان محله شاهین ویلا و قلم از وجود حیوانات موذی در سطح منطقه، عوامل این سازمان در کوتاهترین زمان ممکن عملیات طمعه گذاری در محل مذکور را طی دو مرحله آغاز کردند.

محمدرضا خسروی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج امحای کامل موش ها در سطح شهر را نیازمند تعامل جدی شهروندان با مسئولان شهری دانست و گفت: امحای موش ها و مقابله با این حیوانات موذی به یک سیستم همکاری چند جانبه نیاز دارد.

وی افزود: از آنجایی که فراهم شدن شرایط زیستی موش شامل آب، غذا و پناهگاه موجب افزایش روزافزون جمعیت این گونه می‌شود، مهمترین مسئله در کنترل جمعیت جوندگان، مشارکت شهروندان در جمع‌آوری به موقع پسماند و رعایت نظافت است؛ در غیر اینصورت طعمه‌گذاری کاری بیهوده و بدون نتیجه‌ است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج عنوان کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که از بین بردن کامل موش ها امری غیرممکن است و قطعا برای اکوسیستم مضر خواهد بود؛ از سوی دیگر، کنترل صحیح زندگی حیوانات در زیست شهری صرفا بر عهده یک مجموعه نیست.

خسروی با اشاره به نقش مهم زیرساخت های عمرانی و فرهنگ شهروندی در این زمینه یادآور شد: تجمع زباله در هر مکانی می تواند بقای حشرات موذی از جمله موش را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین تعامل شهروندان در این زمینه می تواند در کاهش چشمگیر این موجودات نقش مهمی داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند در زمینه کنترل جمعیت موش ها، ضمن طعمه گذاری، برنامه هایی را در راستای فرهنگ سازی عمومی در دستورکار دارد که طی سال جاری با حضور کارشناسان، در محلات مختلف اجرا می شوند.

منبع خبر :دیده بان البرز