اجباری شدن انتقال زباله ها در ایام حج

شنبه 10 تیر 1402 ساعت 08:02
اجباری شدن انتقال زباله ها در ایام حج

شهردار مکه مکرمه، موسسات، نهادها و مساکن حجاج را به انتقال زباله ها و پسماندها در ایام حج فراخواند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، شهردار مکه مکرمه تصمیمی برای تشکیل کمیته ای صادر کرد که وظیفه وضع سازوکاری برای پیگیری انتقال پسماندهای تاسیسات و نهادهای خصوصی و مساکن حجاج و هتل ها به مکانهای مشخص شده را برعهده دارد این مسئله از طریق قرارداد با موسسات متخصص و پیمانکاران برای انتقال پسماندها صورت گرفت.

به نوشته عکاظ، هدف از این تصمیم، از بین بردن تمام چیزهایی که خطری برای محیط زیست به شمار می رود یا خدشه ای به وضعیت عمومی وارد می کند.

این کمیته که برخی مسئولان از جمله زهیر حداد رئیس کمیته رسیدگی به اسکان حجاج در آن عضویت دارند، مسئولیت نظارت بر پیگیری سازوکاری را برعهده دارد که صاحبان تاسیسات خصوصی را به ضرورت قرارداد با موسسات و پیمانکاران برای انتقال زباله ها و پسماندها به مکانهای مشخص شده ملزم می کند.

اسامه البار شهردار مکه مکرمه بر تمایل این نهاد برای سازماندهی خدمات مختلف و آماده کردن فضاهای بهداشتی امن برای زائران بیت الله الحرام بر اساس شیوه های نظام مند و قانون مند با هدف ارائه بهترین خدمات به حجاج و فراهم کردن تمام وسایل راحتی و اطمینان بخش برای آنها تاکید کرد.