فعالیت 2 هزار زباله‌گرد در گرگان

سه شنبه 13 تیر 1402 ساعت 16:09
فعالیت 2 هزار زباله‌گرد در گرگان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان گلستان گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار زباله گرد در گرگان فعالیت می‌کنند که آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی فراوانی را ایجاد کرده است.

به گزارش پسماند ایران، حسن ملک‌شاهکویی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته هر شهرداری مسوولیت جمع‌آوری، حمل و دفع زباله را بر عهده داشت.

وی گفت: یعنی ما در گذشته ۵۷ نقطه در استان داشتیم که موضوع دپو و دفع زباله انجام می‌شد اما گلستان نخستین استانی است که مدل جدید مدیریت پسماند در استان اجرایی شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان تصریح کرد: در سایت آق‌قلا حدود ۱۰۰ هکتار محل دفن وجود دارد که یک خط پردازش با ظرفیت ۲۰ تن در روز تولید کمپوست انجام می‌دهد.

ملک شاهکویی با بیان اینکه این خط با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، تاکید کرد: احداث سالن تخمیر به مساحت ۸۰۰ متر، اورهال کردن خط قدیم و دستگاه‌ها از جمله اقدامات بسیار خوبی بود که در دولت سیزدهم شکل گرفت.

وی اضافه کرد: بزرگترین لندفیل بهداشتی کشور برای انجام عملیات تصفیه در سایت آق قلا نصب شده و برای ایجاد فضای سبز در سایت آق قلا ۲ هزار نهال نیز کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان با گلایه‌مندی از عدم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرهای استان به ویژه شهرستان گرگان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار زباله گرد در گرگان فعالیت می‌کنند که آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی فراوانی را ایجاد کرده است.

ملک شاهکویی تاکید کرد: ما انتظار داریم این طرح هرچه سریعتر به اجرا گذاشته شود و همه کمک کنیم با اقدامات فرهنگی و آموزش لازم، مشارکت مردم را در اجرایی این طرح نیز شاهد باشیم.