اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری و انتقال پسماندهای ساختمانی سطح شهر قزوین

جمعه 16 تیر 1402 ساعت 16:48
اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری و انتقال پسماندهای ساختمانی سطح شهر قزوین

شهردار قزوین گفت: طرح ضربتی جمع‌آوری و انتقال پسماندهای ساختمانی تخلیه شده در اماکن غیرمجاز در حاشیه و سطح شهر، توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در دست اجرا است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای طرح ایمن‌سازی و بازسازی بازیگاه بوستان‌ها و به منظور حفظ ایمنی و سلامت کودکان و ارائه خدمات مطلوب، تاب‌های زنجیری شکسته و معیوب بازیگاه بوستان یاس، تعویض و ایمن‌سازی شد.

وی با بیان اینکه عملیات روکش دستی آسفالت و ترمیم ترانشه در معابر اصلی و فرعی ناحیه مهدیه انجام شده است، افزود: در این نوبت محله‌های ابگیلک، پونک و معابر فرعی خیابان نرگس ترمیم شده است.

شهردار قزوین از استمرار نهضت مرمت جداول در سطح ناحیه مهدیه خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از تکمیل ترمیم جداول در بلوار شهید چگینی، این عملیات در بلوار شهید مطهری در حال انجام است.

صباغی از مرمت و لکه‌گیری آسفالت در معابر اصلی و فرعی ناحیه مینودر خبر داد و اضافه کرد: در این نوبت خیابان بدر، سهند و ثنا توسط عوامل اجرایی معاونت عمرانی منطقه سه بهسازی شد. پاکسازی و شست‌وشوی شبانه انهار سطح شهر به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره سه خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین انجام شد.

شهردار قزوین ادامه داد: طرح طعمه‌گذاری موش‌ها با هدف مقابله و پیشگیری از ورود حیوانات موذی به پارک بانوان بلوار شهید بهشتی به همراه نصب بنر اطلاع‌رسانی و توزیع پوسترهای آموزشی به اجرا درآمد.

صباغی تاکید کرد: نصب، تعمیر و نوسازی تابلوها و ملزومات ترافیکی در سطح شهر در راستای ایمن‌سازی تردد کاربران ترافیکی در سطح شهر، نصب تابلوها، علائم و ملزومات ترافیکی در بلوار شهید سلیمانی، بلوار شهید صیادشیرازی، بلوار میرعماد، خیابان شهید نواب‌صفوی و خیابان مفتح انجام شد.

وی از تداوم شست‌وشو و تنظیف وسایل بازی بوستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: طرح شست‌وشوی وسایل بازی، مبلمان پارکی و آبخوری بوستان‌ها با هدف میکروب‌زدایی و حفظ پاکیزگی تجهیزات بوستان‌ها به صورت مستمر در حال اجرا است.

شهردار قزوین تصریح کرد: این عملیات در راستای حفظ بهداشت و سلامت شهروندان و کودکان، به صورت دوره‌ای و مستمر ادامه خواهد داشت. ادامه طرح ضربتی جمع‌آوری و انتقال پسماندهای ساختمانی تخلیه شده در اماکن غیرمجاز حاشیه و سطح شهر توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در دست اجرا است.

صباغی با بیان اینکه طی دو روز حدود ۶۰ مترمربع ترمیم ترانشه و مرمت آسفالت در معابر ناحیه شهید بابایی انجام شد، گفت: خیابان‌های فلسطین، توحید و پادگان با هدف سهولت در تردد شهروندان لکه‌گیری و مرمت آسفالت شد.